My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 mars 2015

Söndag

Av Linda - 15 mars 2015 08:27

Ja då var det åter en söndag. Tiden går enormt fort... skrämmande fort. Mitten av mars redan.. Nu sitter jag här i tystnaden. Knäpp tyst förutom katten som härjar nere i hallen. Själv väntar jag bara på att affären ska öppna så jag kan åka & handla lite inför kommande vecka. Men ska inte ha så mycket då jag har det mesta. Men skönt att slippa tänka mer på det under veckan. Det har hittils varit en bra helg. Igår fick jag städat & tagit en pw. Så underbart väder!!!   Sedan blev det att gå till bostadsrätten & mäta upp lite. Tog med mig en kompis, hmm skulle ha tagit med mig henne innan papren blev skrevna... Men men gjort är gjort & jag skulle även tittat mer noga i ett annat ljus... för när jag & pappa var där var det ändå mörkt & vinter... Så när vi tittade igår kom det en enorm trötthet över mig... Vad har jag gett mig in på?... Och att jag gav mig så lätt när det gällde priset... Hade jag sett då vad jag såg igår hade jag nog stått på mig lite mer... För allt jag ser just nu är bara en massa jobb... Så mätningen blev lite så om så med.... Men det är klart när den väl är tömd & urstädad & jag får tillträde kommer det kanske se lite annorlunda ut... Men oavsett vet jag att det krävs en hel del jobb & pengar som måste läggas ner där... Pengar jag just nu inte har.... kunde haft... ja man gör många misstag här i livet det är då ett som är säkert... Nu hoppas jag & "ber" att det ändå kommer lösa sig så jag får fixat det jag har planerat... Vissa grejer är helt klart bara ett måste... Sedan får man ta saker pö om pö... Och oroar mig lite för det kommande skattebeskedet... Nu har jag inga räntor eller så att backa mig på, känns som om dom dragit lite väl lite skatt på lönen. Har tack & lov dragit en hel del extra men ändå.. Denna gång har jag ingen som helst känsla för hur det kommer gå... Men får bara ta det som det kommer... om typ 4 dagar kan jag se.. fast då är nog risken att hemsidan kraschar som vanligt dagen dom öppnar haha Men oavsett så vet jag om en vecka hur det gått.. Bara hoppas och ber om att det i alla fall inte visar minus.. då blir jag ledsen.. Allt annat är positivt om det så är noll eller något lite plus.. Försöker oavsett fortsätta med mitt snålande för det är ett måste just nu för att jag ska kunna få till det som är ett måste...

 I alla fall fortsatte dagen med lite promenerande på centret med kompisen innan jag var tvungen att hämta barn för att åka på kalas. Så skönt att se dom även om dom mest var upptagna av sina kusiner haha. Men var ett riktigt trevligt kalas. Så hade jag en enorm tur tack vare kompisen att få tag i en billig begagnad cykel till Isak. Så efter att ha lämnat tillbaka barnen så hämtade jag upp henne & vi hämtade cyklen. Stannade kvar hos henne med familj efteråt, Gjorde årets första grillning haha jaa lite kallt men    Men det var väldigt trevligt ändå & mysigt att äta ihop & umgås som förr. Avslutade kvällen hemma med att titta på den norska melodifestivalen men orkade inte se klart haha. Men är inte imponerad av vad jag fick höra... men det gäller förstås även den svenska... Var är schlagern? Nää det mesta var allt bättre förr   

Idag blir det nog ändå ganska lugnt. Ska handla som sagt & sedan får det bli en pw. Är även bortbjuden på middag. Men utöver det händer inte mycket. Ska nog hämta barnen något tidigare så Isak får provat den nya cykeln. Dock utan stödhjul så det ska bli spännande     Men han säger själv att han kan cykla utan så haha   Ja vi får allt se på det. Ha en trevlig söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards