My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 mars 2015

Utvilad

Av Linda - 18 mars 2015 17:48

Ja då var det onsdag då & varit några tuffa dagar då nattsömnen varit minimal. Men verkar som om det äntligen vänt!!! Haha har dock varit "bara" två oroliga nätter men jösses vad det påverkar en. Speciellt när man ska jobba & ha barn. Det är då det märks. Har varit totalt skrot. Det verkade vara någon ny förkylning på g på minsten. Han hade svårt att sova i söndags & var väldigt orolig. Men när morgonen väl kom så var han hur pigg som helst medans en annan var totalt skrot. Haha men lämnade busarna på dagis & väntade bara på telefon att han plötsligt skulle få feber. Men så blev det inte. Så kom måndagen & läggningen gick smidigt, ända till han sovit några timmar. Då kom en extrem hosta & verkade som om han kiknade efter luft. Och gissa om jag blev panikslagen. Flyttade honom till mitt rum & då slutade hostan. Dock höll han på hela natten med annat så det var det liksom... Så igår kväll gick jag i säng väääldigt tidigt då jag efter två vakna nätter var helt slut.. och oroade mig för ny hopplös natt. Men det har varit helt lugnt hela denna natt som var!!!   Och då börjar man undra bara för den sakens skull haha ja man är lite konstig så Men nu hoppas jag det fortsätter & han fortsätter hålla sig pigg!

 Annars då? Hämtade hem barnen tidigt i söndags pga den nya cykeln till Isak som han gärna ville prova. Så den höll vi på med en stund tills vi blev eniga att skruva av stödhjulen på den lilla som han tjatat om en stund. För han kan ju cykla utan har han hela tiden sagt haha Sagt & gjort. Och gissa vad? Det var absolut inga som helst problem för honom & har hittils inte ramlat en enda gång!! Gissa om jag är enormt stolt!! Och lite sorgsen då ännu en milstolpe i hans liv är gjord. Uuuh han blir så stor min fina grabb!!! Och tänk att det skulle gå så lätt! Det kan jag inte minnas att det gjorde med mig. Men jag är oerhört glad & stolt. 

 Sedan är jag imponerad över vissa människor! Och det tänker jag tala om för denne nästa gång jag ser denne. Hur man gång på gång blir påhoppad på det viset jag blev utan att ryta till. Jag blev så jäkla paff när detta inträffade, kan inte skriva vad det handlar om. Men hur vissa människor aldrig är nöjda!!! Att oavsett hur man hade gjort så hade det blivit fel det är jag ganska säker på. Nää jag blev chockad & förstår mer & mer vad andra menar. Har inte riktigt förstått det tidigare, men nu har jag själv upplevt det så nu vet jag. 

 Sedan har jag kommit till insikt om det som är mitt problem just nu. Jag kommer ge det ungefär en månad sisådär sen är det finito & färdigt. Då är det ett nytt "snack" som gäller för jag ska ge mig fan på att nu ska det bli en lösning. Börjar få nog. Och bägaren är på väg att rinna över vilket inte är till fördel för någon. Nu ska något hända helt enkelt.

 Annars är allt bara bra. Lite sömn gör underverk haha nää har inte mycket att klaga över. Bara massa att tänka på.    Men slutet gott, allting gott. 

 Och jo så ska jag visst bli moster igen. Haha det känns lite overkligt för mig än eftersom jag fortfarande anser mina små systrar som just små. Känns konstigt att dom börjar bli vuxna, lämnar "boet" och får sig familj. Och för att det inte ska bli några missförstånd är det den äldsta av dom små som väntar en liten. Så grattis till henne!!   

 Det var allt för idag!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards