My heart My life

Direktlänk till inlägg 26 mars 2015

Minnen

Av Linda - 26 mars 2015 19:10

Man har så otroligt många minnen sparade i sitt hjärta & hjärna.. och i det sista har det dykt upp en massa minnen från förr.. Positiva & glada minnen men dock gör det mig ändå lite ledsen. Just för att då var då & att allt ser helt annorlunda ut än det gjorde då.. En annan tid & en annan plats.. Jag vet man inte ska se för mycket bakåt men minnen ligger ju ändå kvar. Och vet inte varför dessa minnen börja dyka upp nu... till och med i mina drömmar dyker det upp minnen... Och även som sagt att det är positiva minnen rör det upp känslor innom en som kanske inte alltid är så positiva i det stora hela.. Jag tror jag vet varför dessa minnen kommer nu... och det är ju bara så det är... Och att man ändå skulle vilja se in i en spåkula för att få se en liten glimt hur min framtid ser ut. Det är en önskan jag har.. Någon som talar om för mig att "Du har valt rätt väg & du har fått kämpat, men nu vänder det & det är slut på kämpandet. Du kommer bli helt & fullt lycklig. Du blir hel. Din prövning är slut & det är din tur att få leva livet du önskar" Haha ja det hade varit något   Men ingen kan spå ens framtid. Jag kan bara göra val här i livet och kommer inte få veta om jag valt rätt förrän jag faktiskt är där. Och att se tillbaka & ångra något. Det funkar ju liksom inte. För man kan ingenting ändra så vad är då poängen med att göra det? Man har gjort sina val i livet & dom får man helt enkelt bara godta. Men stundvis känner man ändå så. Och att vissa saker skjer gör inte alltid saker bättre.. 

 Annars då? Jo nu är det helg. Ingen direkt vilohelg & ångrar att jag anmält mig både på det ena & det andra... Haha som jag gjort hela tiden egentligen. Jag vet ju att det kommer bli bra bara man kommer iväg även om jag känner för att stänga in mig i min lilla bubbla hela helgen. Men så blir det inte, haha jag ska vara social hela helgen. Usch    haha nejdå. Nyttigt det också. Endast söndag som jag ska ägna mig åt bara mig. 

Och morgondagen ska jag ägna åt mina grabbar    tills dom åker iväg för att spendera helgen hos sin far. Och även om det känns ganska mycket ut denna helg blir den nog bra. Ska bli kul att umgås lite med kollegor & dagen efter med klubben    Bra människor i det stora hela vill jag nog påstå. Ska bli kul att träffa alla igen för det var bra länge sedan. 

 Blir nog bra. Nu ska jag avnjuta egentid framför boxen    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards