My heart My life

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Linda - 30 november 2011 06:35

Är så jävla trött på detta väder.. blåsandet..regnandet.. pluss graderna.. Mörkret & det gråa.. Nu önskar jag mig minusgrader.. En så där 5-6 minus och ja si sådär en halvmeter snö.. Inte kallare & inte mera... Så julen kan komma   visst den kommer ändå men inte julkänslorna. Så snälla vädergud.. Lyssna på mig & många andra.. Ge oss lite kyla & snö.. SNÄÄLLAAA.. 


 Jobbet igår var helt okej. Hamnade tillbaka på "brett" som det kallas. Dagen gick faktiskt fort för att vara tisdag. Fick höra lite rykten också att det kommer fler från sverige den 12. Har väntat på det.. Kan förstå örje folket att dom är lite frustrerade över att en avd som kallas "kanal" kommer tillbaka.. Det är att "gå ner sig" från att montera till att stå där. Jag om alla kan förstå hur det känns.. Men men.. Dagen tog i alla fall slut & man kunde åka hem. Väl hemma var jag så rastlös så visste inte riktigt vad jag skulle hitta på.. Var sugen på att baka nåt men hade inget att baka av. Så när Rune kom hem & vi hade ätit middag åkte vi ut till svärfar en tur. Skulle dit och kolla i kokböckerna till hans bortgångna mamma. Var roligt att få titta i dom & speciellt sina små anteckningar om att dessa hade hon gjort julen 85 osv. Så nu ska jag göra min egen kokbok med mina små anteckningar som en dag mina barn eller barnbarn kommer titta i. Har frågat Mariann om hjälp till att scrappa en framsida. Men men.. Nu är en ny dag & dags att reagera. Snart väcka fisen & allt det där. Ha en trevlig dag oavsett väder!

Ovido - Quiz & Flashcards