My heart My life

Direktlänk till inlägg 23 december 2012

23 december, 4:e advent

Av Linda - 23 december 2012 05:02

Klockan är fem & här är jag & Noah vakna. Som dom senaste fyra dagarna.. Mellan 4 & 5 vaknar han för mat & somnar inte om. Nej just då ska han vara klar vaken min lilla groda.    och då gärna till typ 6, halv sju. Och vid 6 vaknar min andra buse. Och det fastän han lägger sig sent typ halv nio på kvällen. Och det resulterar i för lite sömn & att han på förmiddag/ eftermiddag kan somna i dom mest obekväma ställningarna. Senast igår i sin stol.   Annars fungerar saker över all förväntan. Ingen svartsjuka än så länge. Han får vara med på allt jag gör med Noah & får röra honom, hålla honom osv. När det gäller att hålla honom är det typ i två sekunder innan han säger att han inte orkar mera    Mina prinsar   Och Noah växer som han ska & har börjat äta mer så han har fått in en rutin på 3-4 timmar mellan måltiderna. Och när man är inne på ämnet mat (varning känsliga läsare) jag delammar honom, precis som med Isak då jag åter en gång inte har nog mat, men... Igår kväll fixade jag inte amningen för det gjorde så in i bomben ont.. Så går på badrummet & jodå.. stora sår runt vårtan... Inte konstigt att man har ont då   Har varit duktig & smörjt efter varje gång men endast själva vårtan... Inte runt om.. Vilket nu har straffat sig.. Så idag blir det nog ingen amning utan då tar jag pumpen till hjälp i stället.. 

 I går pyntade vi (jag) granen, Isak hjälpte till så gott han kunde hehe. Flera kulor på samma gren osv. Ni vet hur det kan bli    Så fick flytta lite på dom, men slutresultatet blev bra. Fast jag kan inte påstå att det finns nån julstämning hos mig.. Det kan ju vara så att jag blev klar för tidigt med allt ihop.. Ville ju det för visste inte när Noah tänkt komma... Och även fast det är vitt & fint ute, hjälper inte så mycket.. Synd... 

 Idag är planen vika kläder, dammsuga & skura golv. Ta ut hela familjen en sväng innan det är dags för besök. Och sedan dags för traditionen gröt hos mamma & pappa. En relativt fullspäckad dag. Noah ska få sig ett bad i kväll också. Har förresten inte varit med om maken till att vara så liten & tycka om vatten. Han kan skrika före men så fort han känner av vattnet så blir han tyst & det syns i ögona hur han njuter. Fast har ju bara badat honom två gånger hittils så kan fort ändra sig. Isak skrek dom första gångerna. Nej nu ska jag ta ut Gizmo en liten sväng innan Isak vaknar & försöka vika kläder också. 

 Ha nu en riktig fin 4:e advent & självklart också:



                                   En riktigt God Jul!!!

 
 
Marie

Marie

23 december 2012 08:06

God jul!! :-)

http://mrij.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards