My heart My life

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Linda - 14 juli 2013 19:42

Har mycket i mitt huvud just nu... Men av vissa orsaker kan jag inte nämna vad eller sånt.. Eller kan kan jag väl men vill inte. Det får vara mina tankar... Saker är lite sårbara.... Och tankarna många... Och på sätt & vis... nej glöm det.. Det får endast vara mina tankar nu..... Känner att jag inte kan prata med nån om just detta.. Så det får vara... 


Hur har då helgen varit? Jobbig... fruktansvärt jobbig tidvis.. Min äldsta har verkligen visat trotsen kan man säga.. Puh... Och då är det så mycket svårare att inte ha nån som kan hjälpa en eller liknande.. Hade barnens far varit hemma skulle jag ha kört honom dit.. Så jobbigt & tufft var det.. Och trotsen går inte bara utöver mig utan också Noah som får genomgå... Så har inte varit nån bra helg.. Och det konstiga är att oavsett hur jobbig dagen varit & så får man en paus så som min snälla syster som tagit med Isak på roligheter idag så saknar jag honom så fort han är borta.. Visst är det där lite konstigt? Vet ju att jag måste ha en paus & när det väl händer är jag ju inte nöjd i alla fall... Därför blir det väldigt konstigt att båda barnen blir borta så länge till veckan... Och visst är jag ensam i vanliga fall men dagar utan barn är dock värre.. Nej jag vet jag behöver den pausen för att få vidare ork. Andrum.. 

Nej denna ensamhet är inte lätt ska jag lova.. Visst har man vänner men man vill ju inte störa dom heller. Dom har ändå sitt liv.. Så jag får bita ihop & hoppas man vänjer sig.. Känns som om den känslan kommer bli dubblad till veckan.. Bara känns så    Men ska inte ta några sorger i förskott.. Kan ändå bli en bra vecka. Känns i alla fall som det är ganska fullspäckat. I morgon eftermiddag ska jag lämna barnen till "mormor" för dom ska sova där då jag drar till Ullared natt till tisdag    Och denna gång ingen budget att hålla hihi. Och på fredag kväll är det sommarfest här i området så då ska jag visa mig & säga hej innan det bär av mot en trevlig kväll på Waterside med mina vänner   Resten av helgen blir nog ganska händelselös om det inte dyker upp nån fest eller så... Kunde behöva ett rejält röj men inte i Töcksfors..


Och hur har det gått det där med bil då? Ni som känner mig väl vet hur velig jag är.. Så om fredags eftermiddagen hade jag så att säga bestämt mig för att vänta med bil. Så fick tid i karlstad för att fixa den. Men så på kvällen skickade syrran en länk på en v70 som verkade kanonfin. Ringde säljaren & blev bestämt att jag skulle få titta på bilen dagen efter & fick med mig min kompis gubbe (tack för lånet!!!   ) Så kom lördagen & vi åkte till Hammarö. Dottern var med. Så otroligt snäll att ha med på tur!! I alla fall kom vi dit & det första jag säger när jag får syn på bilen: "herrejösses vad mycket gummi!!" Haha ööh inte blivit "smittade" av mitt ex jag.. nejdå.. I alla fall tittade vi på den & jag blev så besviken... Det var ju repor överallt kändes det som.. Fick inte alls känslan av välvårdad & detta var ändå en gammal bilförsäljare!!??  Men vi tog en tur med den & pratade.. Jag kände inte alls för den bilen. Visst om man fick prutat ner den rejält kunde det varit nåt.. Men med tanke på skicket så kändes det inte bra. Och skicket på bmw'n är bra mycket bättre men inte så konstigt med tanke på vem som haft den    Så vi tackade för oss & åkte. Hans absoluta lägstapris var inte nåt jag ville ge för en bil i sämre skick.. Så efter det kände jag nog mer & mer att jag skulle behålla bilen & spara dom pengarna.. I alla fall tills mina kompisar ska sälja sin. Och idag blev jag helt säker. Så nu ska jag kosta på den "lite" & få den i kanonskick. Kanske jag till & med kan klara att smiska lite med exet så han polerar den för mig?   Hoppas det. Ska göra ett försök i alla fall. Så i morgon ska jag ringa glasmästaren & få ny framruta insatt. Köpa olja så exet kan göra ett oljebyte så snäll som han är   Så nu ska bilen få det den förtjänar. Och gissa om den behöver en tvätt.. Ska försöka med det i morgon efter jag lämnat barnen.. Måste bara få tag i nån bra insekts remover för det är så jäkla svårt att få bort...


Nej en liten stund med mina tankar nu & sen säng... Den minsta skulle upp väääldigt tidigt idag... Hoppas lite längre morgon i morgon. 


Ovido - Quiz & Flashcards