My heart My life

Alla inlägg den 14 december 2015

Av Linda - 14 december 2015 16:45

Ja då var det dags igen för ett litet inlägg.. Det är tyst & lugnt här.. Och mycket i huvudet... Det har varit en jobbig period... Egentligen inget ovanligt med tanke på tidpunkten.. Men på allt detta sliter jag med annat.. Och just nu är det skönt att bara få andas lite.. för det är oerhört tufft.. och jag är utsliten.. psykisk & fysiskt.. jobbet är bra absolut. Men kanske jobbat lite mer än vad nyttigt är.. Men det är på jobbet som tankarna försvinner & som jag är lugn. Och ska dessutom jobba även til helgen. Men sedan är det dags att ta det lugnt... Få klarhet i vissa saker... Verkligen ta mig tid till barnen som jag inte riktigt har gjort den sista tiden.. Har lovat att vi ska hitta på något kul & att det är en orsak till att jag jobbat extra. Sedan vad det blir vet jag inte riktigt än. Detta med jul & nyår är en oerhörd tuff tid för mig.. Det är då allt kommer tillbaka... Men julen är barnens högtid.. Och nyår är ingen viktig sak för egen del... Då har jag inte barnen heller så då blir det inget speciellt... Det är liksom en period då allt kommer tillbaka & man får sig en tankeställare... Och annars, jo här härjar förkylningen.. Isak har fått en kraftig hosta & man går bara och väntar på att febern ska komma... Och har egentligen sagt att denna gång är det faderns tur att ta barnen om dom blir sjuka.. men så kommer mamma samvetet fram... Och man velar.. vill vara hemma samtidigt som man borde lämna över ansvaret.. Men vi får först se hur det går... Ingen ide att ta sorger på förskott...Och själv har jag gått halvförkyld i drygt en vecka utan någon direkt förbättring..


 Ute är det vitt & glittrigt ute. Dock ingen snö men ändå fint.. Fast glädjen är inte där... inte än... Man bara önskar att det var över.. Och det är synd.. Vill ha glädjen tillbaka.....Men det kanske kommer.. jag hoppas det.. för egen del & speciellt för barnens skull... Behöver det... 

Skapa flashcards