My heart My life

Alla inlägg den 20 december 2015

Av Linda - 20 december 2015 05:38

God morgon där ute. Här är man uppe med tuppen som vanligt. Men inte så konstigt när man lägger sig så tidigt. Skulle önska jag snart kunde vara pigg & orka sitta uppe lite längre om kvällarna. Dock spelar det väl egentligen inte så mycket. För på detta viset orkar jag ju med en hel del på dagarna i stället. Och morgonpigg har jag ju alltid varit. Vad har hänt sedan sist? Jo det har blivit en positiv förändring. Och man fick en liten tankeställare efter att ha läst en artikel om just det problemet jag hade. Det gick upp som ett ljus för mig. Och att jag fick förståelse från andra håll betydde ganska mycket. För ingen kan säga annat än att stundvis är det jäkligt tufft att vara mamma & ensamstående blir det dubbelt eftersom man inte har någon att dela bekymren med. Att ha någon att prata med. Men annars då, jo min förkylning håller sig envist kvar. Men igår släppte äntligen smärtan i bihålan tack & lov. Haha jag har varit i genom allt känns det som. Dock har jag sluppit undan feber, än... Och ögonen tja jo ja är väl bättre. Fortfarande kletigt om morgonen men inga andra besvär.. Så det kan väl inte vara någon ny inflammation för är inte röd i ögonen. Är väl bara allt slemmet man samlat på sig som ska ut haha Dock har minsten fått all feber.. Stackars pojk.. Sedan måndag kväll har han legat klockad... och jag har knappt sett honom sedan tisdag eftermiddag. Så kan tro jag har dåligt samvete & allt som hör till. Men samtidigt måste jag ju släppa taget också.. Jag kan inte vara den som är hemma så fort grabbarna blir sjuka. Man är två om det ansvaret. Så han har varit hos sin far denna vecka & är så otroligt glad & tacksam att han ställer upp & att jag får daglig information om tillståndet. Jag ska inte klaga för under alla omständigheter så samarbetar vi bra och det är inte alla som kan det. I alla fall har det alltså bara varit mig & Isak dessa dagar. Och tror det behövdes för alla parter att få lite kvalitetstid med varandra. Så inget ont som inte har något gott med sig. Men som sagt Noahs tillstånd har alltså inte ändrats sedan i det började. Så tog med honom till läkaren om fredagen & ja virus virus virus... Troligtvis influensa & han är inte ensam om detta långvariga häromkring. Så som det ser ut gjorde jag min sista arbetsdag igår. För även om febern skulle plötsligt släppa finns nog inte orken till att gå på dagis på måndag. Lite trist ändå för hade varit kul att få möjlighet att önska alla kollegor god jul & få vara med på jullunchen. Men allra mest vill jag bara ha hem honom nu. Nästan som en drog för har abstinenster efter honom.   Men idag kommer dom båda hem och jag längtar. Först ska jag iväg & fixa mina naglar & om vädret har lugnat sig måste jag ta ett tag i bilen både utvändigt & invändigt. För den ser ut som en lerhög överallt haha men att tvätta bil i regn & blåst är väl inget att föredra så vi får se. Kommer fler varma dagar annars. Haha jaa vilket mysigt julväder... Men vädret får man inte gjort något med. Man kan bara önska. Har planer på att börja renovera sovrummet nere under ledigheten. Men vi får se hur det går. Vill gärna försöka klara av allt själv men vi får se hur det går. Vore gott att bli färdig med ett rum i alla fall. Dom andra två är en större kostnad för där finns inbyggda garderober som ska rivas & bakom där misstänker jag att det inte finns någon vägg ens.. Och då innebär det att jag behöver ta hit snickare. Men det får vänta till sommaren för tänkte ta tag i köket till våren/sommaren. Dock inte byta skåp men väggar, golv & lister. Och diskmaskinen ska också bytas för den är dels gammal & dels torkar den disken uselt. Man kanske hittar ett bra erbjudande framöver så det blir ett köp tidigare. Återstår att se. Nej något mer hade jag inte idag. Livet rullar på & snart är julen här & över. Tiden går fort!

Ovido - Quiz & Flashcards