My heart My life

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

1 juni

Av Linda - 1 juni 2012 10:37

Idag har vi då övergått till Juni månad. Vädermässigt känns det mer som April.. Vi har nog haft våran "sommar".. En hel vecka. Wow.. Saknar solen & värmen. I alla fall här sitter jag.. Med ryggvärk utan dess like   Sen jag började på flexit har jag inte varit hemma pga ond rygg.. Inte förrän nu.. Dom senaste dagarna har jag bitit ihop & jobbat ändå. Men igår blev det bara en halv dag. Pallade inte mera.. Känns som om det trycker på hela tiden men värst är det när jag böjer mig, eller ska sitta eller ställa mig upp. Och mitt samvete gnager då vi har fruktansvärt mycket att göra... Men jag måste tänka på mig själv & lyssna på kroppen.. I alla fall nu när den sagt stopp.. Så här sitter jag utan att kunna göra ett skit.. Hoppas det snart går över.. Får börja göra lite ryggövningar & promenera lite mera så hoppas jag att det ska hjälpa & att jag snart är 100 igen. Hoppas bara att det är det som är felet & att det inte är nåt annat. Om drygt en timme ska jag hämta sonen på dagis. Ska egentligen inte hämta honom före halv ett men eftersom han ska sova & jag ändå är hemma hämtar jag honom lite tidigare. Förutom ryggont så är allt som vanligt. Livet rullar på. Isak lär sig mer & mer för varje dag. Tar efter väldigt mycket så nu får man börja tänka på vad man säger & gör.   Härligt att se allt som händer & hur han utvecklas. Fast nätterna är mindre roliga.. Dels har han blivit svår att lägga.. Somnar sällan före 20.00 hur vi än försöker.. Och vaknar ofta på nätterna.. Och nu för tiden vill han upp vid 05.30 zzz... förr sov han i alla fall till 06.30 men det har ändrats.. Får hoppas att allt snart blir normalt.. Att han sover hela nätter framför allt.., Lååång period detta... Nej nu blir ryggläge en timme innan jag ska hämta fisen. 

 Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards