My heart My life

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

En okej dag

Av Linda - 23 mars 2013 14:21

För det första fick vi "sovmorgon", vaknade 6 och jämfört med dom senaste veckorna är det sovmorgon man kan kalla det för. Isak vaknade också på gott humör & hela dagen har varit okej. Varit ute & promenerat & lekt. Tankarna har hållit sig undan. Min plan för kvällen var egentligen att barna skulle till sin far & sova där för jag funderade på  att följa med mor & far på fest (fast nykter förstås) fast nu vet jag inte längre. Att visa mig "ute" & få en massa frågor lockar inte sådär supermycket.. Så vet inte vad som händer & inte hört nåt heller. Så vi får se vad som händer... 

 Sen finns förstås fortfarande stunder på dagen då man tänkar. "om jag bara" "vad om" och så vidare... Och självklart saknar jag en "hel" familj. Tufft ibland att vara själv med dom. Vill lägga minst möjligt med jobb på mina föräldrar när det gäller oss. Vi ska bara "bo" här & det är inte sak samma som att jag inte ska göra nåt eller få för mycket hjälp. En dag står jag där helt själv & måste lösa allt helt på egen hand. Rutiner med läggning av Isak & matning av Noah. Inte alltid lika lätt att få till & dom ögonblicken har jag varit glad att jag har nån här som kan ta Noah åt mig. Nej som sagt försöker hjälpa till med det jag kan & ta vara på barnen själv..

 Fast längtar efter ett eget hem... Nånstans att bo... Ska till årjäng på tisdag & då ska jag passa på att gå innom bostadsförmedlingen.. Det värsta är att jag fick höra av nån att det finns nån som fått en trea & kan flytta in 1 maj... Börjar undra lite för trots allt har jag en lite speciell situation... Eller? Den kunde faktiskt jag ha fått då som jag faktiskt vet har mycket mera behov av den... Blir lite arg över detta faktum... Jag som inte har nånstans att bo typ... 

 Och resten känns som om det kommer lösa sig.. Ska till den lokala banken på möte på måndag & om jag inte får den hjälpen där ska jag på möte på en annan bank på torsdag... Men får se hur det går först... 

 Allt ordnar sig i slutändan.. Är bara glad just nu för att det som sagt är en okej dag & jag börjar se framåt.. Fast man undrar ju hur livet ser ut om en sisådär 5-6 år... Återstår att se... Livet går ändå vidare på nåt vis....Fast ensamheten just nu är stor blir det nog bättre bara man kommit på fötter...


Väntar nu på att vårdnade blir fixad, att jag får en adress så jag kan flytta & söka bostadsbidrag... Hoppas det går undan & att man får positivt svar på tisdag....(och måndag)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards