My heart My life

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Sista juli

Av Linda - 31 juli 2013 20:18

Konstig känsla det där. Juli månad är snart över & borta för i år. Och här är allt till det vanliga med mina barn åter på plats hemma & nu kommer dom stanna här läänge   Kan inte säga annat än att visst har det ändå varit skönt med den avlastning jag fått dessa veckor fastän saknaden har varit stoor. Men nu är allt tillbaka till det normala & på måndag ska Isak åter på dagis. Blir lite konstigt att börja om på nytt typ.. Och när vi pratar om nytt så har jag fått lägenhetsförslag från bostaden. Ska ringa till veckan tänkte jag & tjata. Kan inte bo kvar här av en massa orsaker. Dels har vi grannen, att det mest bor äldre här och en stor sak är ju att det är ju inte säkert.. Visst är garanterad ett år men sedan då? Nej så nu får jag bara tjata på bostaden om ett nytt boende & har speciellt en av lägenheterna som jag verkligen vill ha.. Den vore bäst för oss alla    Men vi får se vad som händer. Har bara ett litet problem att lösa med den jag hyr av här men ska nog kunna lösa det på nåt bra vis. Vill bara bort härifrån. Visst lägenheten är superfin & dom flesta grannar trevliga.. Men jag eller speciellt barnen behöver nåt annat boende. Löser sig till slut som det mesta   


Och annars då.. tja ibland känner jag att jag skulle vilja backa & ändra vissa saker. Haha åter igen nej inget som har med mitt ex att göra   Där är allt i sin ordning & vi är vänner & han ställer upp & hjälper till snäll som han är. Nej detta är nåt helt annat... Min magkänsla är inte riktigt bra vad gäller just detta.. Kan inte skriva vad det handlar om.... Men känner stundvis att det blivit lite mycket... vet bara inte riktigt hur jag ska göra åt detta.... Har krånglat in mig i en snårig buske.. Kan nog vara en bra förklarning... Får ta en liten funderare på detta..... 


Men utöver detta mår jag riktigt bra. Och har som sagt mina älskade barn hos mig & allt känns toppen. I morgon har vi inga stora planer. Eller verkar som Isak har lite planer då han tjatar om nåt fiskespö. Hmm kanske ringer det en klocka nånstans?   

 Ni förstår medans Rune bytte olja på min bil i tisdags så gick jag & Isak en liten promenad. Meningen var att vi skulle gå & köpa glass men så långt kom vi inte då vi blev inbjudna till grannen & Isak överlycklig att Mirabellan var hemma som han kallar henne, eller ellabella kommer det också ibland. Och mamman i huset heter "gladtant"    Så där blev det en kaffe stopp & Isak fick låna Mirabelles fiskespö & provkasta dock med ett sudd ( tack & lov ). Gissa om han tyckte det var skitkul & gissa om det blev tjat om att köpa ett fiskespö haha Och när vi kommit tillbaka till Rune började Isak gråta för han ville tillbaka till Mirabelle & kasta med spö. Underbara unge    Så lovade honom att vi skulle dit en dag denna vecka. Så får nog göra det. Och så får man passa på när vi alla är lediga. Men måste få undan lite tvätt först. Så kan ta långpromenaden dit efter det med en lång omväg så jag får min motion också.


Och måste lösa detta med e-legitimation & Nordea.. Kommer inte in på den via försäkringskassan... Konstigt... för även fast jag trycker Nordea kommer bankid upp.. Och det ska det ju inte göra...? Ska avinstallera det & se om det hjälper annars får jag ringa support i morgon & få hjälp den vägen.. Löser sig   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards