My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Saknad

Av Linda - 18 juli 2013 17:34

Jag saknar mina barn fruktansvärt mycket just nu... Är så himla tyst    och nu ska dom vara borta ända tills på söndag.. Såg dom senast igår men ändå.... Är några dagar sedan sist jag skrev.. Har egentligen inte supermycket att skriva om men kan berätta lite roliga grejer som hoppade ur min sons mun i måndags... Haha jo vi skulle i alla fall ta en promenad till "mormor" & "morfar". Och vi hade inte gått så länge innan vi möter en person (dom flesta här omkring vet nog vem denna är) och som vanligt säger jag hej & denna hälsar tillbaka. Och i vanlig ordning frågar Isak: Vem var det? Och jodå innan jag hinner svara på detta kommer det från min underbart pinsamma son: Det var ett troll mamma!! Hade fruktansvärt svårt att hålla skrattet inne. Just den kommentaren på denna person kunde inte stämt bättre    I alla fall gick vi vidare & efter en stund gick vi förbi ett ställe som luktar kloak. Från min lilla fis kommer det då: Vad stinker mamma? Det stinker bajs. Just ordet stinker är inget som kommer från mig så blev lite paff. Man undrar ju var dom får allt ifrån. Inte långt från det stället var det en gammal gråhårig dam som var ute & grejade i sin trädgård. Isak tittar på mig & sedan säger han frågande: Det var väl ingen häxa? Haha mån tro om dom läste mycket om häxor & troll på dagis innan sommarlovet    Så mycket roligt fick man höra den dagen. I alla fall lämnade jag barnen hos mamma då dom skulle vara där över natten. Åkte hem & tvättade bilen & jag till och med torkade den!! Var så stolt över mig själv & hur ren & fin den var. Men så kröp rastlösheten på & jag tog en ragg & hamnade hos Niclas & Renathe. Satt väl där i en & en halvtimme eller nåt. I alla fall så hade jag pratat om att jag skulle parkera bilen där över natten dagen men var lite orolig för fågelskit då bilen var nytvättad. I alla fall åkte jag & så får jag syn i spegel att nån fågelskit bajsat på bilen!!! Och jag hade inte sett en enda fågel (fiskmås) under tiden jag satt där. Prata på otur. 6 stora klattar... Skit kul.. 

 Gick i alla fall & lade mig någolunda i tid då klockan ringde två på natten & det var bara att gå upp & fixa sig innan vi begav oss mot Ullared. Och vägen dit gick ganska bra. Haha inte alltid kul att vara med mig på tur hihi    Var i alla fall väldigt ovant att åka istället för att köra som jag vanligen gör. Men turen gick bra & shoppingen också. Men påminn mig om jag nånsin får för det att jag inte ska åka dit under semestern. Efter tre timmar hade vi fått nog & det började tjockna med folk rejält.. Hade det inte varit så mycket folk & om det funnits mer plats hade det nog blivit mera i min överfulla korg. Men fick med mig mycket i alla fall. Och nöjd över slutsumman fastän jag åkte utan budget. Men ska lova det var skönt att komma hem & till barnen   Och igår gick tvättmaskinen varm haha Konstigt nog. Och lämnade dom till sin far på förmiddagen. Och några timmar efter fick jag ett sms om att plexiglasen kommit & Rune var snäll & tog sig tid att sätta på dom med en gång. Det roliga var att dom skryter om det på sidan jag beställde att det tar bara max 15 min. Haha stämde inte. Och typ sista rutan var jag & barnen också vid bilen och då "säger" Rune ett mindre fint ord, alltså fan. Visst Isak kan redan det ordet men inte sagt det på jättelänge nu. Och vem tror ni härmar & säger fan? Jodå & då sade jag till honom att så får inte du säga. Vet ni vad lilla "skitungen" säger? Men pappa sa fan. Jodå. Så är det med dom underbara barnen   

 Nej det var nog allt jag orkar skriva nu.. Ska snart ta mig i kragen & gå ut & gå en promenad. Egentligen känner jag bara för att lägga mig på soffan & stanna där men nej kärring upp & gå!!! 


Ha en fortsatt trevlig kväll!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards