My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Uppskov

Av Linda - 22 juli 2013 18:54

 Hade på känn att barnen snart skulle bli involverade i Runes "nya" förhållande eller vad man kan kalla det. Vet Jonathan ska få möta henne & hennes barn ska få möta dom & vice versa. Då satte klumpen i min mage in. Visst jag förstår att det kommer hända förr eller senare.. Men bara tanken på att ex lilla älskade Noah ska sitta & gosa i hennes knä eller nåt får mitt hjärta att blöda.. Förstår ni? Så svårt har jag att släppa dom in på nån annan... Det är jag som ska gosa, ge pussar & kramar... Det är mina barn..... Också tanken på att Isak kanske ger henne en kram eller tycker hon är bättre eller nåt får magen att isa    Är jag för dum? Jag vet jag bara måste godta situationen... Det är som det är men bad snällt om dom inte kunde vänta lite till med att involvera mina barn då jag misstänkte att det annars skulle hända denna veckan. Erbjöd till & med att han i så fall inte behövde ta dom då jag har lite svårt för det än.... Och han sade det var okej & han skulle ta dom. Ingen som kunde ta min plats som doms mamma.. Nej det vet jag väl men oavsett fruktansvärt tufft.. Behöver ha min rådperson nära den dagen det händer för att ge mig goda råd    Hon har så mycket bra att komma med då hon varit i typ samma situation som ja båda kan man säga. Och allt som hon tidigare sagt har blivit som bortblåst då jag helt enkelt tyckte det blev för svårt just nu... att ens tänka på det... Och för att vara helt ärlig så förstår jag inte helt varför dom ska blanda in barnen alls än.. Jag menar hur ser doms framtid ut? Hur ska det kunna bli nåt mera allvarligare? Ingen kan så att säga egentligen flytta på sig med tanke på barn & så... Så begriper inte riktigt det.... Usch fick mer att tänka på igen... Som sagt visste det skulle hända förr eller senare men inte än..... Och tack & lov ska jag få förbereda mig lite mera.. Han är ju snäll också som väntar in mig lite, mitt psyke. 

 Och annars idag har det varit väldigt bra. Isak har slutat med nappen dagtid. Gått jättebra hos doms far så väntade mig också att han skulle pröva sig här. Sagt & gjort. Men förklarade att nappen hörde endast till sängen nu. Haha och då skulle han ligga i sängen & "kose" sig lite som han säger. Och den gav jag med mig & han låg där inte ens i fem minuter. Och så fort han gick upp kastade han nappen på sängen.   

 Och sen så passar jag mina vänners kanin. Har tidigare själv pratat om att kanske skaffa en nån dag. Och vet ni vad? Aldrig!! Haha med min städmani haha absolut inte. Det funkar inte! Oj oj oj vad han skräpar ner. Hihi men han är ju gosig & trevlig. Tyvärr är inte Gizmo lika nöjd över detta besök då han skäller på honom flera gånger om dagen. Han är nog mest nyfiken än nåt annat. Och nu har han tack & lov börjat lugna sig.

 Och vet ni? Barnen somnade vid 18??!! Noah somnade vid flaskan & då ville Isak också sova. Och jodå där somnade han utan några protester eller nåt. Räknar med att det blir lika tidigt i morgon tyvärr som idag då Noah somnade så tidigt.. men är inget för att tvinga dom vara vakna. Jag överlever tidiga morgnar    Är nog värre för grannen   Och vem vet dom kanske sover länge ändå. Haha ja hoppet är det sista som lämnar oss är det inte så    Vi hoppas på runt halv sju. Hehe. Det får morgondagen visa. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards