My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Hello

Av Linda - 29 juli 2013 20:29

Hur mås det där ute? Jag mår rätt bra faktiskt. Fast saknar förstås barnen sjukt mycket    Men jag tänker såhär att nu är det dom sista dagarna innan vi återgår till det normala med 12 nätter i sträck. Blir lite fler nu i början av diverse orsaker    Och ser dom en sväng i morgon då vi ska till Arvika & ordna pass till dom & doms pappa följer med så man slipper krångel med att skriva ut papper & skit. Så om en månad är vi i Turkiet. Tja om jag får nåt personnummer & hinner ordna pass vill säga. Blev lovad 6 veckor & nu är vi inne på sjunde.. Jaja tur det inte tar så lång tid att få själva passet. Känns lite jobbigt att man ska åka iväg    men bara man kommer iväg blir det nog bra. Så vad har hänt? Jo min telefon som ni vet krånglat. Fick ringt så ska skicka in den så fort jag får returadress & sånn skit   Och igår kväll började tvättmaskinen krångla. Eller krångla var väl fel ord. Detta faktum är ett STORT minus med att hyra på viset jag gör då det är jag själv som måste fixa sådana saker    Hadde jag hyrt av bostaden hadde det bara varit att ringt en vaktmästare. I alla fall läckte det vatten. Så det jag gjorde först var att kolla så golvbrunnen inte var tätt. Och det var det inte. Och problemet med att bo helt själv är att jag kan inte lyfta ner en torktumlare själv eller fixa saker själv. Hade jag kunnat lyfta ner den kunde jag kanske sett problemet själv. Nej så fick ringa eltjänst & tack & lov kom dom på några timmar    Tur inte alla har semester    Så då visade det sig att det var fel på slangen antagligen packningen. Så fick bytt den & nu är allt frid & fröjd. Blev inte så dyrt så inget jag ska gnälla om till den jag hyr av, av diverse orsaker   

 Har varit rätt effektiv idag. Blev en powerwalk på morgonen. Hade tänkt springa men visade sig att min mp3 spelare var slut på ström, och där är det nog fisen som använt den ganska mycket. Haha och jag hade inte kollat batteriet tyvärr. Men funkade med en snabb promenad i alla fall. Men för att få igång springandet behöver jag höra musik & inte mitt eget flås    Och så fick jag städat lägenheten så nu är det rent & fräscht haha i alla fall tills barnen kommer hem    Sedan tog jag bilen invändigt innan eltjänst kom & fixade min tvättmaskin. När det var klart blev bilen tvättad utvändigt. Så nu är den också ren & fin. Så länge det nu varar    Och efter det hade jag bara rent utsagt tråkigt en stund. Och gissa om jag var bra sugen på att hämta barnen just då    Men fick andra planer & har haft en riktigt trevlig kväll & eftermiddag. Idag blir det nog inte så mycket mera. I morgon ska jag då ut & springa på morgonen, hem & duscha innan jag hämtar barn & ex för att dra till Arvika. Funderar också på att ta ett litet snack med honom då om vissa saker som jag funderar på. Men får se hur det blir först & se ann humöret lite på honom   

 Och efter arvika ska jag handla in lite mat & diverse. Måste ju ha nytt träningslinne tydligen   Och nya solglasögon haha för dom gamla tålde inte mitt festande om helgen hehe. Men oj den festen kommer jag leva länge på   med älgar & allt hihi säger inget mer om det   

Nej allt känns riktigt bra förutom saknaden. Och att jag ens är vid den punkt jag är här i livet känns stort. Med tanke på allt som varit måste jag säga att jag ändå kommit långt!  Jag är stolt! 

Nej då var det väl inte mera att säga just nu. Fan vet ni, juli är snart slut!! Oj vad fort dom här veckorna gått! Och lillen blir snart 8 månader!!!! Lämnar er med en otroligt bra bild jag tog på honom när han fick bada. Min lilla älskling    Ha en trevlig kväll!!!

 


Och så måste jag ju ta med en bild på min coola son också. Som då var ute på promenad med mig. 

 


Mina älskade barn    Tur jag ser dom lite i morgon 


Ha en trevlig kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards