My heart My life

Alla inlägg den 5 december 2014

Av Linda - 5 december 2014 19:38

Kan inte nån stanna tiden? Det känns som om den här månaden kommer flyga iväg & det vill jag inte... hinner liksom inte med på något vis.. är så mycket jag skulle behöva göra men tiden räcker liksom inte.. och någon egen tid är det ju inte prat på heller, helgen som skulle vara till mig, vila & få sova ut, gå på julbord, ja det blev ju inte så.. Men det är helt okej    Har ju barnen hos mig så det är lugnt. Även om det stundvis är otroligt tufft att vara helt ensam med dom i en längre period, med allt vad det innebär av syskonbråk & tjafs. Men det är inte hela tiden    Större delen av dagen är dom faktiskt underbara. Dom leker bra ihop även om det kan vända på en sekund & även om minsten är full i fan själv stundvis. Jag lovar, för er som inte sett honom. Det är hans ögon haha & dom som sett honom säger också det att det praktisk taget lyser fanskap/bus i ögonen. Haha och skrämmande är det även att till veckan så blir grabben två år?!!? I alla fall har dagen idag varit helt ok. Började med lite små röjning, satte igång med att koka knäck, bakade kola kakor. Och ringde bostaden i början av veckan, denne skulle komma idag kl 10. Så lite stressad blev jag av baket för visste inte hur lång tid den kollen skulle ta. Alltså dom skulle komma för att se om jag har mögel i badrummet som jag tyvärr misstänker. Klockan blev 10.15, fortfarande ingen som dykt upp, enligt mätaren var knäcken inte klar men tyckte att den stått & kokt i över en timme så började hälla över ifall personen var lite sen & tyckte nog inte tempen riktigt stämde... Tog disken, lade Noah. Han somnade, fick på Isak kläder för han ville ut. Tror ni någon dykt upp??? Nej inte ett jäkla samtal för att tala om att dom inte skulle komma.. tydligen är mögel i badrum ingen prio.. och tror ni knäcken var klar.. nej fan heller.. bara att slänga allt ihop för inte stelnat ett dugg.. Tack!! Ååå så irriterad jag blir, lovar & säger en tid för att sen inte dyka upp.. Gissa om den personen kommer få ett samtal på måndag... Haha passar bra det för måndagar innebär stress & det innebär att jag lätt kan bli irriterad..   Och annars då? Jag är sååå otroligt shopping sugen.. Har inte varit på någon shoppingtur sen Ullared!!! Och nu vill jag iväg... Få färdigt julklappar, bara handla vad jag vill, haha ja just det passar inte riktigt denna månad    Och när ska jag kunna åka iväg? När jag inte jobbar har jag ju busarna... och klockan tickar & snart jul... Och barnen på shopping? Haha nej tack.

 Men skulle bara vilja åka iväg en stund. Men men.. I morgon ska barnen en liten tur till sin far. Orken finns inte från hans sida & det är inte så konstigt med tanke på det han fått genomgå så vi kom överrens om två timmar så får vi se.. Inte helt nöjd eftersom Noah har något på g med hans snorande & hostande.. och frågan hur bra är det för pappan att ev ha en förkyld son hos sig? Och tvärtom? Men risken att han smittar är nog mindre än att Noah gör det.. Ska bli skönt med en liten paus men så är det alla måsten som ska göras, måste handla lite osv.. så den lilla stunden går nog tyvärr inte till att hämta energi... Och annars mår jag lite si så där.. Mycket i huvudet för stunden.. Men men det går över    Tar åt mig sådant jag inte borde.. Men det är ju sådan jag är.. men ska försöka inte lägga för mycket energi på just det... jag kan inte hjälpa alla, eller någon för den delen.. Jag måste tänka på mig... 

Skapa flashcards