My heart My life

Alla inlägg den 16 december 2014

Av Linda - 16 december 2014 19:21

Nej nu är det inte alls länge kvar.. två arbetsdagar kvar och sedan långledigt. Ska bli så otroligt skönt haha i alla fall till att börja med men som jag är rätt känd för så lär nog rastlösheten komma fort.. Jag har så otroligt mycket i huvudet, men vet inte om jag orkar eller har lust att skriva så mycket... Först & främst tänker jag på det kommande året & vad jag hoppas & önskar om hur det blir.. Har ju lite planer men vet tyvärr inte om jag kommer få ihop det som jag önskar.. och just det hänger lite på andra.. och det tycker jag inte om.. ångrar vad jag gjort & att jag kunnat vara så dum... men man lär sig väl av sina misstag förhoppningsvis... Och det är något jag kommer ta med mig in i det nya året.. Har gjort mycket jag ångrar & ändå inte.. men hoppas verkligen nästa år blir ett bättre år. Jag har haft många goda stunder detta år också men även nedgångar & händelser jag helst varit utan.. Saker man förlorat, svåra beslut som behövts ta & att man rasade ihop.. Året 2014 har varit ett händelserikt år... men nu är detta år snart över & ser bara framåt nu. Och jag har även förändrats mycket detta år.. tiliten jag haft för andra människor är nästan borta... att sluta vara "för snäll".. blivit mer likgiltig... dvs inte förändrats på något positivt sätt med andra ord.. Men man formas av livet på gott & ont.. Och det är ju så det är. Och önskemål & förändringar som jag hoppas kommer bli till nästa år.. Att något ska vända... Och om någon skulle fråga mig vad jag önskar mig i julklapp, ett lugnt år, med positiva händelser & ett lugnt år där vi får möjligheten att må bra. Ett år som vi ska utvecklas på & ett år som blir mer åt det positiva hållet. Men det återstår att se. Man kan tyvärr inte se in i framtiden utan man får helt enkelt ta det som det kommer. 

Som sagt finns egentligen mycket mera i mina tankar, en del som inte ägnar sig någon annanstans än i mitt huvuud och annat jag inte orkar skriva om just nu.. Energin är som bortblåst när kvällen kommer & barnen lagt sig. Haha nästan som en ballong som all luft går ut.. Därför ska det bli skönt att få vara lite ledig. Få andas lite & ha mycket kvalitetstid med mina söner   

Ovido - Quiz & Flashcards