My heart My life

Alla inlägg den 31 december 2014

Av Linda - 31 december 2014 20:05

Detta år är alldeles snart slut, några få timmar kvar bara.. och nej själv firar jag in det nya året mest troligt sovande   Det har varit ett intressant år... och inte åt det positiva hållet så sett... Men tar en liten tillbaka blick detta år i alla fall... och året startade minst sagt inte alls bra... Man gick i väggen... Det blev till slut för mycket för även mig & jag fixade det inte psykiskt... och med det som även hände kring familjen blev nog den lilla lilla droppen som fick det att rinna över... Och att jag fixade den perioden är tack vare goda vänner man hade då.. Ja det var då.. för sedan blev det nog lite mycket för även dom att slita med mig & mina upp & nergångar för vänskapen tog en paus & fortfarande på paus.. Vilket kommer till den andra stora händelsen detta år... Att man förlorar sin trygghet ännu en gång... Först detta med familjen & till slut vännerna man hade.. Det gör något med en att förlora tryggheten man har... Började jobba efter att ha varit hemma drygt 1 1/2 år och hann inte ens börja jobba innan sjukdomarna började så det som var planerat som första jobbdag blev framskjutet en vecka. Och sen gick det i sjukdom ungefär 1 gång i månaden varierat mellan barnen, ögoninflammation, vattenkoppor & förkylningar.. Så kom sommaren som var en härlig varm sommar med mycket bad & mys med barnen. Fick även en ny vän som kommit att stå mig nära    Allt i allt en bra sommar & även början av hösten rullade på. Som människa förändrades jag från att kunna lita på människor till att helt tappa tilltro... Man blir "kall", utan känslor till slut.. Man rycker på axlar för det mesta bara åt händelser.. Och så är det än idag.. Jag litar inte på någon.. Så kom dagen man helst velat slippa, en natt på sjukhus med minsten som fått feberkramp.. Men det gick bra & det är ju inget "farligt". Men en väldigt jobbig händelse för oss alla. Och efter det kom en ny period med sjukdom som avlöste varandra. Men till slut gav sig det & sen dess har barnen hållit sig någolunda pigga ( fram tills nu) Och jag fick även ett "nytt" jobb haha vet inte riktigt vad man kan kalla det men ersättare är väl det rätta ordet. Och det är vad jag varit den senaste måndaden på jobbet. Och det är utmanande & intressant. Så vad som händer efter ledigheten med det vet jag inte helt än. Men varit lärorikt & intressant & kul att få pröva något annat en stund även om det varit kanske en timme drygt dagligen beroende på har det ändå varit kul. Och trivs ju även med det jag gör resterande tid även om det kan bli lite ensformigt ibland. Men om man slår ihop allt är det inte ett år jag gärna vill göra om på nytt.. Men det som varit är inget jag kunnat göra något åt & heller inget att ångra. Det som varit har varit. 

Och 2015 har jag egna mål som jag hoppas få till. Sen kommer det alltid händelser i livet man inget kan göra något åt men hoppas att det blir ett lugnt år utan några stora negativa händelser. Och innan det året är slut har jag en stor tro på att vi inte bor kvar i denna lägenhet. Absolut trivs jag. Har väldigt bra grannar som jag trivs väldigt med så inget att klaga på. Men pojkarna växer så ett rum till börjar bli nödvändigt & jag tror att vi ska få till drömmen jag har. Men vi får se. Även där beror det på lite grejer runt i kring. Och ett mål till jag har är mig själv. Jag ska lära mig att tycka om mig själv, göra saker för mig själv & må bra helt enkelt. Det är nog dom största målen jag har. Och sedan har man förhoppningar om året som kommer med annat men det blir som det blir. Med detta önskar jag er 


             Ett gott nytt år 2015!!!!  

 

Själv tar jag snart kvällen & hoppas på en lugn natt med mina snoriga förkylda barn. Tack för det gågna året & fortsätt gärna följa mig för er som nu gör det   Vi syns & hörs nästa år!!!

Ovido - Quiz & Flashcards