My heart My life

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Visst

Av Linda - 10 juni 2013 07:05

är det alldeles underbart att vakna till barnen igen    och till helt knallblå himmel. Kan det bli bättre    Känns som om det blir en riktigt bra dag. Tack min syster som ordnade ny header åt mig!! Så jo igår hade jag svårt att somna. Man fick på sätt & vis ett avslut men ändå ont i magen. Fick på svart & vitt att min exman (man egentligen då skilsmässan ej gått igenom än) varit otrogen under tiden vi var i lag. Vad tänkte han med? Tur jag gick innan jag fick veta det. Men att stoppa den i ett annat hål medans hans fru & två små barn & den minsta i stort sett nyfödd satt hemma. Kändes det bra? Tydligen fick han inte det han skulle på hemmaplan eller så dög jag helt enkelt inte. Otrohet är nåt av det värsta enligt mig & som jag en gång sade, sådant kommer alltid fram. Och det gjorde det ju. Att gå runt med en massa lögner förstår jag heller inte tanken med. Gav chans på chans att han skulle vara ärlig.. Undrar vad hans äldsta son som är stor nog att fatta tycker om det hela. Tycker faktiskt synd om honom. Men dom får ha kul så länge det varar. Kommer inte vara så länge    Så ni som påstod att ni kände honom hade fel eller hur? Men så är det, man tror man känner någon men så visar det sig att så inte är fallet.  Och så får jag be om ursäkt om nån känner sig klämd av våran situation, men skulle inte tro det. Jag bär inget nag till nån av er. 

Nej känns bra att få det hela på svart & vitt att få ett avslut. Nu är vi inte vänner & det är väl ganska förståligt.


Vad händer idag då? Jo ska ringa en del samtal, först få läkartid till Noah då han fortfarande hostar & snorar.. Inne på sjätte veckan.. Och sen ska jag ta kontakt med advokat för att få det hela rätt & rimligt det här med skilsmässan. Enligt svensk lag äger jag egentligen hälften av allt hans.. T o m huset. Så vi får se vad denna säger. Hur man ska gå vidare med hela saken. Ni förstår det ska straffa sig lite att stoppa in den under tiden han är gift med mig förstår ni. Gör jag fel? Som jag sagt förut behöver jag inte ha honom som vän. Han är numera endast far till barnen &  inget annat. Nåt mer än det är han inte värd. Ni tycker kanske jag är en skitstövel nu, men rätt ska vara rätt.



Och sen blir det nog en tur ut till mina föräldrar där fisen kan bada i bassängen. Blir nog en helt kanon dag det här   

 
 
Ingen bild

Chanett

10 juni 2013 09:17

Det er ikke du som er drittsekken her nei. Det er han som er den store drittsekken! Du kommer klare dette =) Glad i deg <3<3<3

 
Marie

Marie

10 juni 2013 09:32

En kvinnas bästa affär är hennes första skilsmässa. Nej men allvarligt talat, du har varit hemma med barnen och då förlorat inkomst, du har bott och varit en del av att allt det där "halva hans" ska finnas. Inte mer än rätt att du får det som lagligen är ditt oavsett otroheten som bara den är äcklig!!

http://mrij.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards