My heart My life

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Linda - 10 juni 2013 20:25

till er alla. För stöttande kommentarer & att ni är där för mig    Jag får nog erkänna att hela denna situation har gjort mig stark & levande igen. Börjar faktiskt bli lycklig. Att ha fått ett stort avslut. Inte riktigt helt & hållet avslutat. En liten grej kvar & sedan minsta möjliga kontakt. Haha känns så innibomben härligt.  Jag lovade en sak, han en annan. Båda har vi brutit våra löften & tror inte det svider mest för mig. För svider gör det inte för min del. Färdig med honom. Snart i alla fall   Nej jag är glad & nöjd & har korten på min hand. Bråka mer med mig & jag har mer på lager   


Idag har jag & barnen inte gjort super mycket. Lekt inne, varit ute. Isaks moster hämtade honom en sväng så han fick bada lite medans jag hade besök. Fick gjort mina samtal & allt det där jag skulle. Fick också en läkartid till Noah. Först fick jag hos läkaren jag var hos sist men då satte jag stopp & gav dom två alternativ. Fick då tid hos den bästa. Så kom vi dit & här kommer det roliga. Pratar lite om denna hostan & inflammation osv. Då säger han att ibland kan det löna sig att ha lite is i magen när det gäller detta med hosta. Mitt svar var: Har jag inte haft det när det gått 6 veckor? Då skrattade han & jo ja. Haha så han lyssnade på honom & jovisst. Pipljud i båda lungorna & rossling. Och då började det roliga.. Skulle få en typ av astma medicin, inte för att han trodde det skulle vara det men det skulle få bukt med hostan. Och ny koll om ett par veckor. Var tog vanlig bricanyl vägen som också öppnar luftvägar? Så nu innebär det att morgon & kväll sitta med en grej med ansiktsmask framför Noah & försöka få honom andas i den 5-10 gånger.. Hmm lättvindigt värre.. Ska inte tvinga den på honom utan sakta låta honom vänja sig. Och utöver den typen medicin så fick jag en till som ska användas vid behov typ när han får sina hostanfall.. Vilket innebär efter att ha sovit ett par timmar på kvällen då han oftast börjar fiksa till den saken & försöka få honom att andas i den. Jo då detta blir bra. Hoppas detta gör slag i saken & att det fort blir en vana & att det inte är astma. 

 Blir nog bra.   

 Och Isak var nog helt slut efter badning & lek med kusinerna. Lade sig i sängen typ kvart i sju & somnade bums    Hoppas han sover länge innan han ska hämtas in till mig.   Min underbara trollunge. 

 Och i morgon är det fotogarfering med Noah. Ska bli så himla kul. Och efter det ska jag hjälpa lillsyrran med hår & smink inför hennes studentbal. Sedan blir det att hämta fisen på dagis, leka lite, umgås & sedan får vi besök. Veckan som kommer känns fullspeckad. Enda dagen utan planer är onsdag förutom att jag på kvällen ska lämna Isak till sin mormor på övernattning. Saken är den att vi alla ska till Karlstad på torsdag & jag måste åka tidigare eftersom jag måste hinna med ambassaden & då är det lättare att åka med ett barn i stället för att åka ensam med två    Och då är det lättare att ha med sig den "utan" vilja än den med   


Nej snart ut en tur med Gizmo & så blir det nog att bädda ner sig med en bok. Life is good.   

Av Linda - 10 juni 2013 07:05

är det alldeles underbart att vakna till barnen igen    och till helt knallblå himmel. Kan det bli bättre    Känns som om det blir en riktigt bra dag. Tack min syster som ordnade ny header åt mig!! Så jo igår hade jag svårt att somna. Man fick på sätt & vis ett avslut men ändå ont i magen. Fick på svart & vitt att min exman (man egentligen då skilsmässan ej gått igenom än) varit otrogen under tiden vi var i lag. Vad tänkte han med? Tur jag gick innan jag fick veta det. Men att stoppa den i ett annat hål medans hans fru & två små barn & den minsta i stort sett nyfödd satt hemma. Kändes det bra? Tydligen fick han inte det han skulle på hemmaplan eller så dög jag helt enkelt inte. Otrohet är nåt av det värsta enligt mig & som jag en gång sade, sådant kommer alltid fram. Och det gjorde det ju. Att gå runt med en massa lögner förstår jag heller inte tanken med. Gav chans på chans att han skulle vara ärlig.. Undrar vad hans äldsta son som är stor nog att fatta tycker om det hela. Tycker faktiskt synd om honom. Men dom får ha kul så länge det varar. Kommer inte vara så länge    Så ni som påstod att ni kände honom hade fel eller hur? Men så är det, man tror man känner någon men så visar det sig att så inte är fallet.  Och så får jag be om ursäkt om nån känner sig klämd av våran situation, men skulle inte tro det. Jag bär inget nag till nån av er. 

Nej känns bra att få det hela på svart & vitt att få ett avslut. Nu är vi inte vänner & det är väl ganska förståligt.


Vad händer idag då? Jo ska ringa en del samtal, först få läkartid till Noah då han fortfarande hostar & snorar.. Inne på sjätte veckan.. Och sen ska jag ta kontakt med advokat för att få det hela rätt & rimligt det här med skilsmässan. Enligt svensk lag äger jag egentligen hälften av allt hans.. T o m huset. Så vi får se vad denna säger. Hur man ska gå vidare med hela saken. Ni förstår det ska straffa sig lite att stoppa in den under tiden han är gift med mig förstår ni. Gör jag fel? Som jag sagt förut behöver jag inte ha honom som vän. Han är numera endast far till barnen &  inget annat. Nåt mer än det är han inte värd. Ni tycker kanske jag är en skitstövel nu, men rätt ska vara rätt.



Och sen blir det nog en tur ut till mina föräldrar där fisen kan bada i bassängen. Blir nog en helt kanon dag det här   

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards