My heart My life

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Tack

Av Linda - 10 juni 2013 20:25

till er alla. För stöttande kommentarer & att ni är där för mig    Jag får nog erkänna att hela denna situation har gjort mig stark & levande igen. Börjar faktiskt bli lycklig. Att ha fått ett stort avslut. Inte riktigt helt & hållet avslutat. En liten grej kvar & sedan minsta möjliga kontakt. Haha känns så innibomben härligt.  Jag lovade en sak, han en annan. Båda har vi brutit våra löften & tror inte det svider mest för mig. För svider gör det inte för min del. Färdig med honom. Snart i alla fall   Nej jag är glad & nöjd & har korten på min hand. Bråka mer med mig & jag har mer på lager   


Idag har jag & barnen inte gjort super mycket. Lekt inne, varit ute. Isaks moster hämtade honom en sväng så han fick bada lite medans jag hade besök. Fick gjort mina samtal & allt det där jag skulle. Fick också en läkartid till Noah. Först fick jag hos läkaren jag var hos sist men då satte jag stopp & gav dom två alternativ. Fick då tid hos den bästa. Så kom vi dit & här kommer det roliga. Pratar lite om denna hostan & inflammation osv. Då säger han att ibland kan det löna sig att ha lite is i magen när det gäller detta med hosta. Mitt svar var: Har jag inte haft det när det gått 6 veckor? Då skrattade han & jo ja. Haha så han lyssnade på honom & jovisst. Pipljud i båda lungorna & rossling. Och då började det roliga.. Skulle få en typ av astma medicin, inte för att han trodde det skulle vara det men det skulle få bukt med hostan. Och ny koll om ett par veckor. Var tog vanlig bricanyl vägen som också öppnar luftvägar? Så nu innebär det att morgon & kväll sitta med en grej med ansiktsmask framför Noah & försöka få honom andas i den 5-10 gånger.. Hmm lättvindigt värre.. Ska inte tvinga den på honom utan sakta låta honom vänja sig. Och utöver den typen medicin så fick jag en till som ska användas vid behov typ när han får sina hostanfall.. Vilket innebär efter att ha sovit ett par timmar på kvällen då han oftast börjar fiksa till den saken & försöka få honom att andas i den. Jo då detta blir bra. Hoppas detta gör slag i saken & att det fort blir en vana & att det inte är astma. 

 Blir nog bra.   

 Och Isak var nog helt slut efter badning & lek med kusinerna. Lade sig i sängen typ kvart i sju & somnade bums    Hoppas han sover länge innan han ska hämtas in till mig.   Min underbara trollunge. 

 Och i morgon är det fotogarfering med Noah. Ska bli så himla kul. Och efter det ska jag hjälpa lillsyrran med hår & smink inför hennes studentbal. Sedan blir det att hämta fisen på dagis, leka lite, umgås & sedan får vi besök. Veckan som kommer känns fullspeckad. Enda dagen utan planer är onsdag förutom att jag på kvällen ska lämna Isak till sin mormor på övernattning. Saken är den att vi alla ska till Karlstad på torsdag & jag måste åka tidigare eftersom jag måste hinna med ambassaden & då är det lättare att åka med ett barn i stället för att åka ensam med två    Och då är det lättare att ha med sig den "utan" vilja än den med   


Nej snart ut en tur med Gizmo & så blir det nog att bädda ner sig med en bok. Life is good.   

 
 
Elisabeth

Elisabeth

11 juni 2013 09:08

Jag har hört från en privat barnläkare att Bricanyl (den flytande) är skit, små barn ska inhalera istället då dom inte kan hosta upp slemmet. Min då tvååriga tjej hade ordentlig hosta och haft ett tag, fick bricanyl utskrivet utan att vc lyssnade på henne. Det var ett helvete (ursäkta)att få i henne det och slemmet bara åkte upp och ner i luftvägarna på henne. Fick låna en sån där inhalator med mask + airomir av en kompis. Hon andades i den och det tog inte ens tre minuter så kräktes hon upp massor av slem. Det kanske inte är så lätt i början, men dom brukar komma på knepet och tycka det är kul efter några gånger. Hoppas han snart är hostfri din lille grabb :)

http://knytet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards