My heart My life

Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Söndag!!!

Av Linda - 23 juni 2013 07:25

Vilket innebär att ikväll kommer barnen hem      Saknaden är STOR!!! Men måste faktiskt säga att det blir lättare med tiden som folk sagt till mig.. Bara det att få sova hela nätter i ett är ett stort pluss & känner mig pigg & upplagd. Och redo för nya tolv osammanhängande nätter. 

 Annars mår jag si sådär... Har mycket i mitt huvud & vill skriva ut vad som finns i mitt lilla huvud.. Men kan inte då jag inte vet vem som läser... Jag är en människa med stor omsorg för andra. En naturlig medkänsla kan man väl kalla det... Till & med för dom som inte förtjänar det. Samtidigt kan man väl påstå att uttrycket "som man bäddar får man ligga" stämmer ganska bra in... Har mycket där uppe som sagt & undrar ibland vad jag gjort... Nej just nu känns inget sådär bra..... Bara att mina barn kommer hem   Och annars då, festandet är jag så trött på.. Har ju mest gått ut bara för att man vet ju aldrig, kanske man träffar nån... Visst har det varit kul, påstår inte det.. Men nej orkar inte så mycket av det längre... Ska ändå mycket till att man skulle träffa på nån häromkring. Haha nej får vänta tills nån knackar på min dörr hehe troligt eller hur? Har inte det behovet att jag bara "måste" ha nån... Nej jag klarar mig fint själv.. men samtidigt finns nog kanske andra slags behov    Men klarar mig utan det också så sett.. 

 Nej helgen har varit lugn & skön. Umgåtts med vänner, varit hemma osv. Igår var jag duktig & tog helgstädningen & gick sedan en långpromenad i rask takt. Nu snart ska jag ut & springa. Hoppas bara Gizmo orkar hänga på    Han kanske är mera pigg på morgonen? Återstår att se.. Nästa gång jag har möjlighet att springa är på onsdag. Så får ta ett ryck idag & så får jag gå långpromenad med barnen dom andra dagarna. Och så är det ju det där med maten... Vet jag borde i alla fall äta frukost... men... Det är inte så lätt.. Inte är jag hungrig & matlust finns inte så länge jag är ensam med att äta.. Då är det lätt att det bara blir lite yougurt & nån frukt eller morot... Men det är väl ändå bättre än inget? 


Igår plockade jag faktiskt fram broderiet igen. Har ju börjat på en födelsetavla till Noah för en bra stund sedan & nu har jag äntligen fortsatt med detta. Visserligen kommer det bara bli att man syr varannan helg men.. Inte så lätt på vardagen konstigt nog. Så efter jag "sprungit" & tränat ska jag nog sätta mig en lite stund med detta. Måste också handla lite mera frukt innan barnen kommer hem.. Så blir en rätt så lugn dag idag med andra ord. Precis som planerat. 

 Nej strax bege sig ut. Ha en fin dag hörrni!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards