My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

Bit för bit

Av Linda - 29 oktober 2015 17:28

Jag hade inte tänkt skriva men jag måste ändå på något vis få ur mig saker & ting... Jag är rädd nu.. livrädd... och bit för bit bryts jag ner.. och jag vill inte det!!!! Jag orkar inte det!!! Vill inte dit igen... Jag försöker att verkligen att leva just nu.. inte tänka längre fram.. men ju närmare det kommer så närmare blir jag "det stället"... Och att ensam försöka klara detta är så in i helvete tufft... Och oavsett så hjälper ingen tröst... att allt ordnar sig.. ta inte saker på förskott osv.. men när man varit så jävla säker länge... och dessa jäkla "symptom" man har på det... började ju tro att allt är inbillnig.. dessa stickningar.. att det bara var något som finns.. eftersom det andra varit borta en stund.. Men så får man en ny kalldusch.. jaha dags igen... och jag vet så jävla väl att det inte är inbillning.. att jag innerst inne har rätt.. och nej det är inte "bevisat" än på papper... Men det här försvinner inte... och efter samtalet igår med min läkare blir jag bara mer & mer säker.. och det skrämmer skiten ur mig.. sant det kan gå hur bra som helst.. absolut.. Och i den situationen ser jag bara "det positiva" av det allra värsta.. Något annat orkar jag inte tänka.. då kommer jag garanterat brytas ned.. Och just nu är jag där.. varför??? Varför ska inte jag få lugn & ro? Jag har ingen ork längre.. när barnen är i säng är jag apatisk... bara sitter här... men så fort dom är nära, hos mig.. vakna står jag upp för deras skull & jag lever här & nu... finns annat också.. funderade på om jag skulle skriva exakt vad jag tycker & tänker om just detta.. Men av respekt gör jag inte det.. man kan ändå undra varför det ytterst få antalet som vet hade nog också undrat.. Men jag kommer att ta detta personligen när jag är färdig med detta.. hela denna strapats.. då kommer jag att berätta exakt & då är det finito.. jag kommer göra ett steg snart som kanske kommer märkas..att det då blir reaktioner.. men detta tar jag när jag vet exakt vad som kommer hända... Just nu måste jag ta mig i genom detta.. och just nu är det "bara" att vänta på det sista svaret som tyvärr kommer ge mig rätt... denna eviga väntan..

 Allt jag innerst inne önskar nu är att få en paus.. Bli färdig och sedan få andas normalt och få en paus och gärna en lång... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards