My heart My life

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

jaja

Av Linda - 31 oktober 2011 18:55

Måndag kväll... Då var det gjort.. den där hemska dagen...

 Sov hela natten förutom då Isak väckte mig   och klockan fem bestämde han sig att nej nu var det nog med sömn   så var bara illa tvungen att gå upp.. Men då.. Morgonen gick rätt bra.. La Isak i sängen igen vid sju bara så han skulle orka med dagen. Hade ingen känsla alls förrän vi faktisk sade hejdå på dagis.. Då fick jag bara säga hejdå & att det var bäst jag gick innan jag börjar gråta.. Och han brydde sig inte alls denna gång heller att jag gick.. Men så fort jag stängde dörren efter mig grät jag.. & hela vägen till jobbet.. Satt också kvar i bilen en stund innan jag gick in... Magen värkte.. Gick i alla fall till slut in.. Gick bra en liten stund tills nån sade: Nej men är du här? Hur känns det?? Ska du på S12? Då började jag f.. grina igen... Fan så pinsamt det var att stå där & grina  men jag rår inte för mina känslor.. Saken blev ju att jag inte hamnade där.. För dom kan inte ha nån som bygger som inte går fulltid... Fick jag höra... Och jag sade att det faktiskt är diskriminering att säga så.. Att bara för att jag inte jobbar heltid så ska inte jag få göra det jag är bäst på.. Men smider lite planer nu hihi   dom ska allt få märka att jag är tillbaka ja.. Men tänker inte skriva här vad jag tänker på.. Icke.. Men får nog säga att jag är glad jag fick jobba ifred.. Hade en som visade mig en sak & sedan stod jag där själv.. Och det var skönt.. Måste bara passa så jag inte jobbar för fort.. Den glädjen ska jag inte ge dom! Jag var nog inte speciellt trevlig mot vissa idag... Men varför skulle jag? I stort sett ingen som brytt sig det senaste 1 1/2 året så nej du... Och mindre trevlig blir jag när jag blir "nedgraderad" bara för att jag inte jobbar heltid just pga att jag har en liten en.. Är inte det diskriminering?? Och som jag förstod så skulle jag inte få göra det framöver heller utan blir nog en som dom skickar runt hit & dit.. Men dom får skylla sig själva.. Skit samma.. Allt i allt har det väl gått bra att jobba.. Ovant & märker det på ryggen att man stått måånga timmar i sträck.. Var skit glad när klockan var 15.00 & man kunde springa ut & åka & hämta mitt underbara   Och på dagis hade det gått jättebra. Och vi busade när vi kom hem, sen lagade jag middag & tog en långpromenad med Gizmo, som också varit jätteduktig idag!!! Riktig stolt över honom & hoppas det fortsätter.. I morgon ska jag stoppa in en ljudbok i örat   blir gott det. Ha en fortsatt fin kväll!!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards