My heart My life

Alla inlägg den 2 november 2013

Av Linda - 2 november 2013 18:52

Det där med "rubrik" är inte alltid så lätt. Därför blir det också ofta utan..  Nu är det lördag kväll.. Mina barn sover   Och själv? Jaa jo jag sitter här... Men min mur är nere.. känslorna kommer... Jag har mått bra.. men nu.. mår jag inte alls bra... Ångesten är som en klo runt mitt hjärta.. som en stor klump i magen... Så här skulle inte mitt liv se ut & just nu känner jag att orken tagit slut... Man trodde inte att jag skulle sitta här för typ ett år sen... Att livet skulle ändras så drastiskt... Det var länge sedan jag hade tårar som föll... Men nu.... denna kväll är ingen bra kväll.. og säkerligen nån där ute som känner sig nöjd över det.... Jag har försökt se allt mer positivt.. jag har sett på saker annorlunda än jag tidigare gjort.. Men allt jag jobbat för är nu raserat... och det är heller inget speciellt som hänt som gjort att muren revs.. Allt har varit som vanligt... Men jag är så trött på att sitta ensam med allt... Jag försöker vara stark & vet att jag har & mår mycket bättre nu... Även om jag är ensam med allt... Men det är ju ganska tydligt att man kommer ha sina upp & ned stunder.. och just nu är det botten... Jag är så otroligt tacksam för allt jag har.. jag vet det finns människor som har det mycket värre än mig så egentligen har jag ingen rätt att gnälla eller må dårligt... man ska vara nöjd över det man har...eller?.... Det finns så mycket mera jag skulle vilja skriva... men vad tjänar det till? Det lär ändå inte hjälpa.... herre jösses vad patetisk man är...   väx upp tjejen.. sitt inte & böla som ett litet sårat djur.. Res dig upp! Skaka det av dig... Bygg upp din mur igen.. stäng hjärtat... lev för dina barn.. det är dom du faktiskt lever för... 

 i morgon är en ny dag.... 

Av Linda - 2 november 2013 08:31

Ja då var det lördag igen då. Och här har man varit uppe sen strax före 6. Men just nu har jag bara den äldste hemma då den minsta är hos sina morföräldrar. Planen idag var att vi skulle mysa & busa ihop. Men tja humöret verkar inte vara på det bästa om man säger det så. Så vi får se om Isak bättrar sig annars blir det inget. Jag ska ju inte rosa honom med skoj & lek om han inte kan uppföra sig. Det blir ju bara fel. Och som en förklaring till det igår. Jag tog det faktiskt rätt lugnt & ifrågasätte direkt till denna person vad jag fått höra. Och fick väl åter en garanti. Men vem kan man lita på? Helt ärligt litar jag ju egentligen inte på nån. Jo vissa undantag finns förstås. Och det är mina närmaste vänner som jag helt 100 kan berätta absolut allt för. Men utöver det är just det att lita på folk blivit ganska förstört efter alla lögner som varit. Men i alla fall, hade detta hänt för tre fyra veckor sen, hade jag tänt på alla fem & det hade blivit bråk. Men jag är rätt nöjd att jag tog det lugnt & sansat. Plusspoäng till mig    Och personen ifråga fick en chans att förklara sig. Och vad jag än tror är inte relevant. Haha såg ni förresten vädret igår morse? Jäklar vad det åskade & blixtrade stundvis. 1 november liksom!? Men varade inte länge utan gick snabbt över. Jag & grabbarna bus bakade bröd & bullar igår. Tja Noah var ju inte med utan satt mest på golvet & gnällde. Så var inte så himla kul, men Isak tyckte i alla fall att det var kul. När vi var klara med baket fick vi Noah att sova & då fick vi oväntat besök av min kompis med barn. Dom lekte & hade skoj ihop innan dom åkte. Och sedan efter Noah vaknat gick vi ut & busade då det var härlig sol ute! Gick bra ända tills Noah & Isak krockade. Isak rullade runt i slänten & sista gången gick det inte så bra. Näsan på Isak tog lite stryk & var bara att knalla in. Åkte till mina föräldrar på eftermiddagen och lämnade kvar Noah där. Jag & Isak skulle ha en myskväll men redan klockan 18 ville han sova. Fick honom att vänta en timme till innan han fick lägga sig. Och nu sitter jag altså här medans fisen ser på tv. Ska nog snart ta med honom på en promenad så får vi se var vi till slut hamnar. Och så får vi se hur resten av dagen blir... 

 



 



 

Ovido - Quiz & Flashcards