My heart My life

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Linda - 9 november 2013 07:16

Hur mås det där ute? Jag mår faktiskt rätt bra. Men då skulle ni sett mig i torsdags kväll. Haha    Jag var totalt slut. Helt kaputt. Efter då ett antal nätter utan ordentlig sömn tog det ut sin rätt vad gäller allt. Totalt orkeslös. Och inte var jag så smart att lägga mig ner för att vila när Noah tog sin lur. Nejdå. Då putsade jag fönster & bytte gardiner (men äntligen är jag helnöjd!!!) Så nu hänger det röda gardiner i vardagsrum & kök. Och inte alls så "juliga" som jag var rädd det skulle bli. Jo så i torsdags när barnen somnat så duschade jag Gizmo & så typ vid 20 gick jag också i säng. Och lade mig & hoppades att nu äntligen blir det en lugn natt. Och faktiskt var det helt lugnt fram till 03! Så i fredags kände jag mig för en gångs skull riktigt utvilad! Även om det var morgon vid 05.30    Så jag grejade, tvättade kläder & lekte & umgicks med barnen. Solen sken & jag kände bara att jag helt enkelt mådde bra. Så efter Noah fick sin lilla lur så klädde vi oss & gick ut. Blev bara typ en timme för Noah var inte helt nöjd. Men solen sken & den värmde & kände hur energin kom tillbaka.   

Min lilla snoris


 


Även fast det inte blev längre än en timme fick vi i alla fall frisk luft. Kom in & myste innan doms far hämtade dom. Och igår var det svårt för mig att lämna dom ifrån mig. Värkte i hjärtat. Och mycket kom nog av dårligt samvete för hur jag varit under veckan... När man är helt slut så blir tålamodet litet & var trött på allt bråk mellan dom. En som slår & den andra lär sig ju av det & gnäll & tjafs. Natt som dag. Så det var lite tufft. När barnen hade åkt fixade jag mig för att åka bort till en kompis & bli bjuden på mat. Men självklart började magen krångla    Och det gör den typ aldrig! Och tycker det är hemskt pinsamt när man är borta så... Så besöket blev mycket kort. Blev något bättre när jag kommit hem så gjorde lite nytta innan jag fick överraskande besök av min bästa vän    Det var så himla mysigt att bara sitta & prata om allt & inget. Och det händer rent för sällan. Men blev en kanon kväll! Så efter hon åkt tog jag kvällen & sov fram tills 06.15 Skönt. Har vanan inne så sover sällan längre    Nu ska jag snart städa färdigt då jag bara har golven kvar. Fast lite tidigt kanske att sätta igång med dammsugning.. Även fast jag vet dom är vakna omkring här. Och prat på grannar. Funderar på att knacka på dörrar & sedan lära dom hur man går in & ut ur en dörr. Ta mig djävulen vad dom smäller & låter när dom går ut ur en dörr. Det skakar typ i hela lägenheten & detta vid 05-06 tiden.. Och om det då är mörkt ute reagerar självklart min hund. Jag bryr mig inte så mycket. Bara surt om barnen skulle vakna av det. Men samma visa är det på kvällarna också. Men då kan ingen klaga på att min hund skäller. Då ska dom få höra anledningen. 

 I alla fall står nu städning på schemat. Och så fort jag blir klar åker jag & en kompis till Norge för att handla norsk mat julebrus (stor favorit!!  ) och lite smått & gott. Och när jag kommer hem blir det en promenad/spring runda på mig & Gizmo. Sedan ikväll ser det ut som jag får besök. Mmm lite nervös då det är en person man är intresserad i. Man börjar ju liksom helt på nytt i "dating" världen. Är ju några år sedan. Även fast man har växt & har mycket mera erfarenhet så blir man ändå lite nervös. Och även fast man pratat en del med personen. Haha blir en spännande dag/ kväll detta. Och så ser min dag ut! Och här är det tyst & lugnt utan barn. Saknar dom & ljudet & bråket. Men denna helg ska jag samla ny energi så man åter orkar 12 dagar med bråk & tjafs & lite sömn   Ha nu en trevlig lördag! Och snart är det advent & jul!!! Längtar!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards