My heart My life

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Linda - 6 november 2013 19:47

Ja jag har inte tagit mig "tid" blogga dom senaste dagarna. Har inte varit prioritet. Så vad har hänt efter helgen? Jo i måndags så lämnade vi Isak på dagis. Kom hem & Noah sov sin lur. Då började jag stor städa barnens rum. Skurade tak & väggar & möblerade om. Fick t o m tagit hallen också innan minstingen vaknade. Och när han precis fått mat så ringer det på dörren. Jodå här höll man på med julstädning & såg ut som hej kom & hjälp mig. Det var i alla fall vaktmästaren & målaren som kom. Hade ringt förra veckan & klagat på att det luktat kloak i badrummet & att hallen nere var kall. Jodå i alla fall så är ju inte målaren direkt ful så hmm var väl inte så kul att se ut som man gjorde då haha. Men hallen var det inget att göra åt då det är så i lägenheterna. Så vinterkläder får man då vackert bära upp.. Härligt.. Jo och nu är kloak lukten borta    Det var helt öppet under tvättfatet. Noah flörtade med målaren under tiden som vaktmästaren fixade badrummet. Haha ni ska bara se hur han håller på om nån främmande pratar eller busar med honom. Goa unge    I alla fall ville målaren titta på köket då det var sagt att köksluckorna skulle målas. Och han bad mig visa var det var. Han gick bara in i köket & så sade han att jag behövde inte visa. Så med andra ord syns det ganska väl. Så han kommer om ungefär en tre veckor gör detta. Det kan ju bli intressant med två små busar hemma.... Glömde fråga om han då skulle ta hallen samtidigt men ska ta ett litet samtal till bostaden i morgon & höra. Men blir väl helt okej att ha honom här en dag haha   

 Och i tisdags hände inte så mycket. Var inne, lite ute, handlade. Ja allt det vardagliga. Och idag har det heller inte hänt så mycket. Lämnade Isak på dagis. Men idag var det ingen lätt lämning. Han var tyst & tvihöll mig & vägrade släppa mig... Då gör det så ont i mamma hjärtat & man vill bara ta med honom hem. Han verkade så himla ledsen, han gråt inte vad jag fick märka. Men ooh vad tufft det är. Och det är inte alls likt honom. Men jag fick ju bara gå. Och då tog jag med Noah upp till jobbet & hälsade på. Och jo jag saknar allt det lite.. Få komma ut lite i det "sociala". Och åter igen en massa nya ansikten. Var i alla fall kul att få höra hur smal man blivit   Och när vi kom hem storstädade jag sovrummet    Och i morgon är planen att ta fönstren. Så fullt upp. Men orsaken till varför jag gör så mycket är för att hålla tankarna på annat håll.. Men jag börjar inse nu att det kanske är dags att "söka" hjälp på nåt sorts håll.. Det har inte blivit helt bra sedan helgen. Och jag känner mer & mer hur orken sinar. Och då med sömnbrist på detta gör saker & ting tio gånger värre... Noah sov inget bra inatt.. Vaknade & grät varje timme. Tror det var magen som krånglade på honom   Och jag är inte av den typen som kan sova när han sover.. Nej nej finns så mycket annat att göra.. Dum är man.. Jo i alla fall så känner jag på mig själv att nu måste jag ta tag i detta innan det går käpprätt åt skogen... För jag måste orka ta hand om mina barn. Och jag vet ni säger att jag är stark & så. Just nu hänger allt det på en skör tråd som är nära att brista... Jag är så himla imponerad av andra som sitter/har suttit i samma sits som mig. Ensamma med två små & som har klarat av det. För det är jävligt tufft.. Ni anar inte... Ex en dag Isak inte är på dagis, det är bråk, slag, tjafs & gnäll. På båda... Detta kommer nog utav rastlöshet. Men spöregnar det känns det inte aktuellt att gå ut & begränsat av vad man kan hitta på.. Och vad gäller rastlöshet är dom väldigt lika mig. Och sådana dagar så är allt jäkligt tufft.. Jag ska vara tålamodig & rättvis. Båda ska ha sin del av uppmärksamhet. Och det ska dom helst ha samtidigt... Och dag för dag som går känner jag mer & mer att orken börjar ta slut & jag själv inte mår så bra av just detta. Att inte räcka till... Men jag ska ta mig i genom detta också. Som allt annat. Det brukar lösa sig & jag brukar klara klättra upp igen. Så det ska nog gå detta med...

Ovido - Quiz & Flashcards