My heart My life

Alla inlägg den 27 november 2013

Av Linda - 27 november 2013 19:06

Hur mås det därute? Jag? Joo ingen kommentar.. Jag jobbar på saken & har tagit ett väldigt stort steg för min del. Vad det handlar om tar vi vid ett senare tillfälle. Vill också påpeka en annan sak & det är att mitt mående egentligen inte är någons fel. Och för er som kanske inte får svar på sms & facebookmeddelande är det inte för att jag inte tycker om er eller så. Jag orkar helt enkelt inte.. Man har fullt upp på dagar & på kvällarna finns inte orken.. Men vi går vidare... Vad händer runt i kring mig? Jo min lilla son tog sina första steg i måndags!!!! Blev väl fyra typ totalt. Det roliga är ju att en annan ropar av glädje & klappar händer när nåt sådant händer. Vad tror ni han gör nu varje gång han reser sig upp för egen hand & tar några steg? Haha jo tittar på en, klappar händer & ropar    

 Och igår eftermiddag hände nåt med äldstemann.. Var inte alls sig själv.. Väldigt klängig & somnade t o m i mitt knä.. Han var helt färdig. Och då var febern ett faktum. Och han är inte som "vanliga" människor vad gäller bajsandet. Det kan gå tre-fyra dagar emellan. Men kollade lite med hans far & han hade inget gjort där i helgen. I alla fall oroade jag mig lite för detta faktum då jag är osäker på när han gjorde nåt senast. Men när jag tänker efter är det nog altså en vecka sedan nu. I alla fall skulle dom båda till sin far en sväng igår. Isak ville inte. Och det fick han själv berätta. Och jag personligen tycker inte man ska tvinga dom & speciellt inte när dom är sjuka. Så Noah stannade & Isak följde med mig hem. Och inget åt han... Tjatade redan vid 17 att han ville sova.. Vid 18 sov han då jag inte tyckte jag kunde tvinga honom. Ringde sjukvårdsupplysningen just pga att han klagade över ont i mage & feber. Skulle avvakta men om han skulle vakna av smärta & högre feber så var det in direkt. Och när jag fick hem Noah ville ju inte han sova... Så höll väl på en timme innan jag var tvungen att ge upp själv & lägga mig med dom. Till slut somnade han men det var den egentiden det.... Natten inhöll oroligt sovande från båda barnen, varav den äldsta feberyrade, pratade i sömnen & vid ett flertal gånger frågade om det var morgon.. Och idag har febern legat jämn & efter telefonsamtal till vårdcentralen har jag börjat med laktulos för att få igång magen. Men inget har hänt... Så inget dagis idag & heller inte i morgon.. Fortsätter det också i morgon ska jag ringa på nytt... Tycker det känns allvarligt när det gäller mage & feber.. men är kanske bara en nojig mamma? För han verkar inte ha ont så sett att han vrider sig i smärtor... Men däremot äter han knappt.. Men magen är väl rätt så full... 

Och sen oroar jag mig över min allra bästa vän. Nämner inget där. Men tänker massor på dig gumman!!!    Usch allt på en gång... Själv undrar jag vad det nästa blir... Om jag denna gång ska knäckas fullständigt... Varit så mycket nu & jag känner mig yr & ja... Men men ett steg & hoppas det funkar. 

 Och renoveringen blev helt & hållet klar idag.. Känns konstigt att det inte kommer nån i morgon & knackar på dörren. Man har ju på nåt vis vant sig vid "springande" in & ut & ljuden & små pratet. Haha speciellt med Noah    Blir lite konstigt... Nej nu ska jag göra det man brukar göra denna tiden på månaden.. Hmm kul.. Brukar inte klaga för klarar mig väldigt bra   Men denna månad har det blivit lite mycket. Men klarar mig fint ändå. 

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards