My heart My life

Alla inlägg den 20 november 2013

Av Linda - 20 november 2013 17:54

Blir inte så ofta man bloggar nu för tiden. Det händer liksom inte så mycket. Livet går sin vana gång helt enkelt. Och med barnen är ju allt på det lugna. Dom bråkar, dom kramas & ja så är det. Och nätterna är numera rätt så lugna. Visst vaknar Noah ibland men inte så som det var för en stund sedan. Så ja allt är helt enkelt lugnt på alla plan vill jag nog påstå. Samma visa med den jag börjat träffa. Vi tar det lugnt & sedan får man se vad som händer. Och själv då? Jo jag röjar, syr, pysslar & bakar. Så som sagt det händer väldigt lite i mitt liv just nu & det är väldigt skönt. Tankarna "finns" liksom inte längre på nåt vis utan jag trivs helt & hållet med min situation som ensamstående. Ja klart det är tufft stundvis men oftast går det faktiskt väldigt bra. I alla fall på det senaste. Och inte alls den där ensam känslan längre utan man har ju sina vänner & familj som finns där för en. Men vet ni vad jag verkligen längtar efter nu? Att kunna städa ordentligt!!! Uuuh det ska bli så skönt. Men tycker ändå renoveringen har gått rätt så smidigt. Och vi höll oss undan i tisdags när han tapetserade övre hallen. Och det var nog skönt för både honom & oss. Och Noah var på sitt första tandläkarbesök också. Ååå så fruktansvärt onödigt    Tittade ju inte ens i mun utan var mest lite prat bara. Så när vi kom hem & öppnade dörren så blev det bara en wow känlsa. Blev riktigt nöjd med tapetvalet & ingen ångest!!! Men om man ser & vet kan man se att det är lite snett. Men det är lägenheten i sig & inte hans fel. Och i morse började han i nedre hallen & där är det mycket enklare för honom att få lugn & ro då vi inte springer in & ut. Men hela lägenheten känns som om den stinker målarfärg. Han har rivit tapeter, grundmålat & spacklat. Tog också med sig övre skåpsluckorna i köket för att fixa dom. Så i morgon blir det nog slipning, sätta på väv & måla en omgång. Och så tror jag han kommer ta med sig resten av skåpsdörrar & lådor i morgon. Jag hoppas & ber om att allt är helt färdigt på fredag så jag kan städa & sätta grejer på plats. Allt i stort sett står i klädkammaren nu. Men får se. Har som sagt gått väldigt smidigt ändå så hoppas det fortsätter. Morgondagens plan är att lämna fisen på dagis & hem & baka lussebullar om Noah är på någolunda humör för det    Och när jag hämtat hem Isak ska vi baka pepparkakor. Mys mys & mys    Haha jo inte nog med att jag hade en som var mammig, nu har jag två    Lite roligt är det ändå & känns bra. Så fort jag lämnar barnen nånstans & säger hejdå börjar Noah gråta. Oavsett vem jag lämnar dom hos. Men det blir inte så om jag inte säger hejdå. Då är det lugnt. 

 Nej det var allt från mig. Inte så mycket spännande. Snart kommer barnen hem från att ha varit en tur hos sin far. Då ska dom sova & tror inte det blir så sent för min del heller. 

 Ha en fortsatt fin kväll!!

Skapa flashcards