My heart My life

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Linda - 12 november 2013 19:43

Blir nog bara ett litet kort inlägg idag. Minstingen ville nästan inte sova alls i natt så jag är helt färdig. Och det tror jag Isak också var för han gråt hela vägen hem från sin pappa helt till han var i säng   Inte så konstigt då han också vaknat av Noah som höll på från ca 24 tills jag till slut gav upp ca 03.30 Då fick han lite mat & så & så gjorde jag ett nytt försök att få honom att somna vid 5. Och då sov vi till 7. Men räcker knappast för nån av oss. Har egentligen tusen saker i huvudet men tar allt bara lite kort nu. Helgen var väldigt bra. Mysig lördagskväll    Så får man bara se vad som händer. I söndags grejade jag & gjorde köttbullar & farsekaker (typisk norsk julmat). Så det ligger klart i frysen. Fick mig en härlig springtur & lite vila & annat pyssel innan barnen kom hem    Vilket var helt underbart. Igår hände inte så mycket. Tog några samtal. Först kolla upp detta med dagisplats. Noah har inofficielt plats    Så då behöver jag inte oroa mig för det. Bara att börja jobba    Haha ja nästa år. Och sedan blev det först ett samtal till bostaden då jag blivit lovad att besiktningsgubben skulle ringa mig & det inte hände. Fick hans nummer. Fick inte sagt vad jag ville utan han ska komma hit i morgon förmiddag. Hmm ja vi får väl se. Jag ska försöka "grina" mig till nya golv & att dom kanske kan tapetsera om sovrummen för mig fastän jag sagt jag skulle ta det själv. Men känns som varken jag eller min kompis som skulle hjälpa mig riktigt har den tiden. Så vi får se i morgon hur det går & vad han säger. För mig är golven viktigast då det inte är så fräscht och just för barnens skull. Annars igår hände inte så mycket. Idag när jag skulle få Noah att sova sin lur så ringer det på dörren. Var bara att gå & öppna. Isak som bara springer runt i blöjan som han gör så fort han kommer hem från dagis typ. Och Noah fortfarande i pyjamas. Känns som om man är en bra mamma    Haha. Jo det var i alla fall målaren igen. Nu skulle han mäta hur mycket tapet jag behöver i hallen & lämnade kvar en tapetbok och fick några dagar på mig att bestämma mig. Jo tack..lätt.... I alla fall skulle han ta övre hallen först vilket han beräknade runt 2-3 dagar (!!??!) Ååå hjälpe mig... Och sedan nedre hallen. Men där var han osäker tidsmässigt då det var spakling,slipning, upp med väv & måla.. Min tanke är bara, varför varför kunde dom inte gjort detta innan vi flyttade in. Hur lätt blir det att hålla barnen ur vägen? En sak med ett rum som man kan stänga dörren till men hallen.... Så man får se hur det går. Tror i alla fall jag bestämt mig för vilken tapet jag ska ha. Är lite rädd det blir lite mycket kanske men är ändå inte ett rum man är i så sett. Och tror den kan bli bra då det blir som en delning på väggen pga väven. Jag ska ta före & efter bilder. Nej som sagt korta drag om vad som hänt & har egentligen mycket mera i huvudet men ingen ork just nu. Känner för att snart bädda ner mig i sängen.. Numera vet man aldrig hur nätterna blir    

Ovido - Quiz & Flashcards