My heart My life

Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Linda - 7 oktober 2014 19:00

Ja hur mås det där ute? Själv, jo benen ner & huvudet upp    Går faktiskt riktigt bra ändå. Vilket är konstigt. Hade känningar igår av ångest då det gick upp för mig vad som verkligen har hänt. Och man kan undra vad jag gjorde på jobbet den stunden, eller alls. Haha såg ut som om jag blivit totalt överkörd vilket jag också kände mig som. Grejen till varför jag jobbade, är att pappa erbjöd sig att ta Noah och eftersom febern hade så att säga lagt sig kunde jag inte tacka nej dels pga det ekonomiska också. Man förlorar rätt mycket på att vabba & det har blivit en hel del av det den sista tiden. Så tusen tusen tack till hela familjen som ställer upp!!! Uppskattar det otroligt mycket! Ingen nämnd ingen glömd.   Så jag jobbade hur slut jag än var & hur jag än mådde & faktiskt så gick det bra & dagen gick fort ändå. Är fortfarande sliten & påverkad av hela pärsen & kan inte annat än säga att jag nog tycker det ska bli skönt med en ledig helg. Haha hur ledig den nu blir för nu funderar jag på att byta rum med grabbarna. Och det innebär en hel del jobb & måste nog även ha lite hjälp tror jag. Men får se hur det blir. Måste mäta ordentligt & fundera hur jag ska möblera innan jag verkligen börjar. Vill inte stå där med skägget i brevlådan & behöva flytta tillbaka allt igen haha Och jag vill byta rum för då kanske det blir roligare för dom att faktiskt leka på sitt eget rum   Helst skulle jag vilja måla båda rummen först men det får vänta. Vill inte lägga onödigt jobb om vi ändå mest troligen ska flytta till sommaren. Så vi får se hur det blir. 

 Jo just det ja, var hos läkaren med Noah idag eftersom han även fått utslag. För det första fick jag inget helt klart svar. Men efter lite fumlande kom läkaren fram till att det är vaccinet som Noah fick för en vecka sen som är orsak till allt. Och jag blir så in i bomben förbannad faktiskt. Man får ju aldrig veta vad biverkningarna blir förutom att det kan bli lite feber. Annars sätter ju BVC bara sprutan & färdigt med det. Fick bara höra eftersom jag var orolig pga hur han reagerat tidigare att det inte alls var samma spruta nu & att det skulle typ inte vara några problem. Nej jag tackar jag!!! Biverkningarna av just 18 månaders sprutan är: Hög feber/feberkramp & utslag. Hade jag vetat detta hade jag nog ändå skitit i det. Visst är det nog viktigt med vaccin, men med tanke på alla problem Noah haft efter varje spruta blir jag nog lite mot det ändå.... Och just att man aldrig får höra vad biverkningarna kan bli.. Nej det var allt från mig. Borde ta tag i köket men först ska jag mäta & undersöka platserna i rummen haha   

Ovido - Quiz & Flashcards