My heart My life

Alla inlägg den 26 oktober 2014

Av Linda - 26 oktober 2014 08:46

Ja då var söndagen här & även den sk vinter tiden. Ute är det grått & blåsigt. Men det regnar i alla fall inte. Har sovit helt okej när jag till slut lyckades sova. Har haft mycket i huvudet & ja jag vet att man bara ska låta bli att tänka så mycket. Men i bland kör huvudet sitt eget lilla race så även nu.. Och tänker på det senaste året & allt som hänt. Tänk att så mycket kan förändras & ändras på så kort tid. Jag är inte deppad eller ledsen. Det som har varit har varit & det är som det är. Livet rullar på oavsett.. Och man kan heller inte ändra på saker som varit. Det är ju bara så. Men det finns ändå en hel del saker jag saknar med det som var. Vill egentligen inte gå mer in på just vad. För det kan ju ändå inte bli någon förändring. Sedan sitter man ändå kvar med känslan "tänk om" vad hade det blivit då. Ja ni vet sådan som jag är   Men jag försöker tänka fram & njuter av varje minut, i alla fall med barnen haha för när jag är ensam som nu kan jag inte påstå att jag direkt njuter av det. Blir bara otålig & rastlös. Och snart träder vi in i ännu en ny månad. Och börjar känna av lite ångest inför det faktumet. Dels går tiden så himla fort & dels så har jag aldrig riktigt tyckt om att fylla år. Haha varit sådan sen jag blev 18    Dom senaste åren har inte varit så farliga men just detta år har jag lite små panik för. Och så funderar jag på, ska jag fira det eller ska jag låsa alla dörrar & låta dagen passera i sin stillhet. Kommer jag senare att ångra mig om jag inte firar det? Är ju ändå en "stor" dag eller? Först var min tanke att jag skulle ordna en rejäl fest. Men seriöst, vad är poängen egentligen? Man bjuder in alla man "känner" & får en rejäl fest, men hur "falskt" är inte det egentligen? För varför slå till med en rejäl fest för människor man aldrig pratar med annars? För det är ju så det är. Har knappt kontakt med någon. Och aldrig typ att någon hör sig av till mig. Det är ett fåtal människor jag har kontrakt med. Varför? Jo det kan man undra sig men grejen är nog att folk tröttnat på mig & inte orkar med mig. Och klandrar ingen för det. Jag hade en period där det var mycket upp & ner. Så jag har inga svårigheter med att förstå det. Jag är & har aldrig varit någon "lätt" människa att ha med att göra. Och just därför har jag även helt & hållet tagit avstånd. Nej så det här med min födelsedag blir nog inget med. På själva dagen kanske jag bjuder in familjen & dom som står mig närmast men mest troligt blir det nog inget alls. Kanske rent av åker bort. Var vet jag inte än. 

 Nej allt rullar på & satsar på det som jag själv tycker är viktigt & för mig är det allra viktigaste ja gissa    Barnen, självklart mina barn    Och tänker även en del på framtiden & vad jag har på gång där. Men för att det ska kunna gå i ordning måste jag ha ett samtal jag helst hade velat slippa.. Men jag måste ta tag i det just för våran skull.. Det är ändå vår framtid det gäller på sätt & vis. Och då kommer man in på det faktum att jag ska & måste lära mig att tänka mig för hädanefter. För denna sits hade jag velat slippa & vill slippa det framöver också. 

 Annars idag blir det inte mycket. Ska snart ut på pw med Gizmo. Och utöver det finns inget planerat. Lite små pyssel bara & kanske brodera lite innan jag äntligen får se mina barn igen. Och idag ska jag nog be att få hem dom tidigare med tanke på vändning av klockan. Vilket jag inte förstår vitsen med. Har aldrig gjort det heller.. Men men, det är nu en gång så & åter dags att vänja sig vid nya tider. Fördelen är ju morgonen helt klart. Blir nog bra.

 Ha en fin söndag! 

Skapa flashcards