My heart My life

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Linda - 5 oktober 2014 19:00

Ja nu ska vi se om jag inte kan få ut denna lilla historia som varit denna helg. Fredagen kom & hade ju planerat åter igen kalas för Isak, för andra gången. Men redan på torsdag kväll fick Noah feber. Så avtalade med pappa att han skulle ta honom. Så fredagen kom & Noah mådde inte toppen. Funkade ganska bra på morgonen men på förmiddagen fick han åter feber. Så jag fick grejat lite här & röjt innan kalaset. Och efter att Noah haft sin lur så gick vi ner till pappa med honom. När vi kom hem jag & Isak så blev det lite mera fix & skulle precis gå & byta om på både mig & Isak då telefonen ringer. Det var pappa som sade "Det här vill jag inget mera, Noah har precis haft feberkramp" Mitt svar blev rent ordagrant "Nej ge dig! För i helvete, ring efter ambulans" Och efter det gick det snabbt. Det var bara att lämna allt, få på Isak kläder & springa till bilen, snabbt köra ner & in till pappa. Och Noah låg där helt väck. Och när sådant händer är jag inte direkt lugnet själv    Efter runt fem minuter kom räddningstjänsten & då började tumultet. Och medans jag försökte vara lugn så skulle jag samtidigt avboka kalaset, samtidigt som telefonen ringde. Och då fick vi höra att ambulanshelikoptret skulle vara först på plats. Och Isak, min goaste grabb var hur cool lugn som helst. Frågade brandmännen gång på gång när den skulle komma. Haha goingen. Och till slut kom den. Känns som en evighet när man står där med ett sjukt barn. Och tack & lov att den finns med tanke på oss som bor i bygden! Och eftersom man bor som man bor kan ni själva tänka er hur det såg ut med människor runt i kring. ;-) Jag är själv av nyfiken art så säger inget. Och även om man stod där så var det ändå en rätt häftig syn när den kom & skulle landa 

 


 Jo i alla fall kom läkaren upp & ja tyvärr var vi tvungna att åka in, just pga att det var första gången någonsin. Men efter att dom pratat ihop sig fram & tillbaka fick vi veta att en annan ambulans var nu på nära håll & att vi skulle ta den in. Så fick ordnat det med stackars Isak & Gizmo & så åkte vi in. Inga blåljus in så det var ingen fara så. Men ändå otrevligt & hoppas att det var första & sista gången. 

 Kom in till slut & då blev vi tagna med en gång. Inget annat att göra än att försöka hålla tempen nere på Noah och att vi var tvungna att stanna över natten för observation... Värsta kvällen jag varit med om på länge.. Då var det väldigt påtagligt hur ensam man var.. instängda på ett rum...

 

Men tack & lov blev det ingen ny kramp & lördag fick vi åka hem. Tack pappa att du hämtade oss!! 

 Och gissa om det var skönt att få komma hem dock med migrän. Men det var bara att bita ihop & efter att ha fått besök av min goa vän som hade med kaffe släppte det. Men var helt urlakad & senare fick det bli att beställa hem pizza då syrran & mamma kom en sväng. 

 Sen vid 17.30 visade Noah en temp på 40,9?!! Och vet ju att man ska ringa då egentligen men kände att jag ville prova med Ipren först. Efter ett par timmar var det plötsligt på 37,5 (normal temp)?? Mycket märkvärdigt. Åter fick jag hit min vän & vi pratade fram & tillbaka innan vi beslutade oss för att ringa upplysningen om detta. Men det skulle visst inte vara någon fara. Så fick bara lita på det. Men innan jag gick till sängs var tempen nere på 36.3!?? Ja ni kan ju gissa hur lätt det var att sova med diverse tankar om ett dött barn bredvid. Uuuh säger jag bara.. Men natten gick den med & var rätt pigg på morgonen innan han under förmiddagen hade feber igen. Så kom mamma & tog honom så Isak fick kommit iväg på kalas. Och det var skönt för oss båda tror jag. För jag mår mycket bättre & det gjorde även han. För klart detta inte har varit någon lätt helg för honom heller eftersom Noah fått det mesta av uppmärksamheten.    Det är inte lätt att vara en när man har två barn varav den ena sjuk.. Så nu får vi se hur morgondagen blir & om han håller sig helt feberfri. Och om jag fått min dos av händelser snart? Jo det återstår att se. Vill i alla fall inte gärna uppleva allt detta igen & heller inte någon natt på sjukhus heller. Visst det var väl ok & dom tog hand om oss. Och Noah var pigg stundvis, pratade & busade.. Men nej tack.. Nu räcker det tycker jag...

 

Av Linda - 5 oktober 2014 09:01

Jag är i total obalans.. både fysiskt & psykiskt... och just nu försöker jag bara hålla ihop för barnens skull... jag har inte hunnit bearbeta denna jäkla helg som skrämt livet ur mig... något jag aldrig någonsin vill uppleva igen... En historia som jag ska försöka berätta ikväll när barnen sover... Just nu är mitt jobb att hålla mig på en stabil nivå.. allt för barnens skull.. Och hålla känslor på en normal nivå... Svårt absolut.. känner av bubblandet i mig men det får bli ett senare faktum.. Just nu ska jag hålla sig sysselsatt med mina hjärtan 

Skapa flashcards