My heart My life

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Linda - 2 oktober 2013 19:27

Jag ger fullständigt upp tavelprojektet... visst fått upp några. Och några tack vare min far... uuh vilken dag detta varit/är    Börjar från start. Blev tidigt idag. Klockan 6 gav jag upp för då ville inte Noah mera. Kan inte annat än skratta lite då han satt upp i sängen trallade & klappade händerna. Haha och så fort jag börjar sjunga "klappa händerna" så försöker han tralla med & klappa händerna. Är så otroligt facinerande!    Morgonen var som alla andra morgnar. Mat till barnen, blöjbyte, kläder, mys & promenad till dagis. Idag förlängde jag promenaden med ett försök på en lång efter att ha lämnat av fisen. Det var kallt så kände att det var dags för långkalsonger, mössa & vantar. Haha gjorde ett försök att ha på Noah vantar.. Jo det varade ju länge. Den sista backen upp hade han fått nog & ville inte vara kvar i vagnen. Satte på musik på telefonen & då blev det tyst på honom    Kom hem & jag åt frukost & Noah en smörgås. Plockade & röjde innan jag "dansade med snabeldraken" en sväng. Fick Noah att somna innan jag gav mig på det där tavel skit dreten. Jo förstår ni. Typ fyra fick jag upp på diverse väggar. Sen skulle jag ge mig på köket där jag skulle ha upp tre st. Mätte & kryssade. Vill ju ha det så snyggt, prydligt & rakt som det bara går. Jo i alla fall var det ju självklart en sådan förbannade betong vägg. Och ni vet dom där plast tavelupphäng skiten? Typ efter tionde sådan förstörd hade jag god lust att slänga hammaren i väggen. Googlade lite & då fanns det faktiskt spik till betong. Perfekt när jag bara skulle ha upp lätta tavlor. Efter ett rådgörande & efter att Noah vaknat åkte vi till optimera. Och visst hade dom sådant. Åkte hem, nöjd & glad. Tror ni det funkade? Nej varför skulle det gå lätt för? I helvete heller att det skulle funka. Så fick fråga pappa om han kunde komma & hjälpa mig med att borra & skit. Hämtade hem fisen, var ute. In & lagade mat. Vi målade lite & bara umgicks. Sen kom då pappa & hjälpte mig. Fick upp dom tavlorna i köket. Bad honom lämna kvar maskinen & borr så skulle jag fixa resten själv. Tog med barnen ut igen en sväng. Riktigt fint höstväder så får passa på. När vi kom in mätte jag upp där en annan tavla ska hänga. Drog fram dreten & började borra. Och där sket det sig. Klarade inte det. Och där kommer vi till hur jag mår... Kunde skriva att jag mår hur bra som helst, livet är fantastisk & bla bla bla... Men det vore en ren lögn. Just nu mår jag rena dreten. Känner mig så jävla värdelös. Kan ju för fan inte ens få upp tavlor utan att jag måste be om hjälp!    Och den känslan pluss trots idag var ingen bra kombo. Känner mig värdelös som förälder... Jag räcker inte till för dom båda samtidigt hur mycket jag än skulle vilja    Jag är bara en... en enda värdelös människa som just nu mår uruselt & känner mig så jävla ensam.... Idag är ingen rolig dag.... Vill bara försvinna en liten stund..... Ska egentligen på oktoberfest på lördag.. Som jag känner nu har jag god lust att bara stanna hemma med barnen..... Men vi får se... Morgondagen kan ju bara bli bättre...eller?..... Fast vad spelar det för roll..? Är lika ensam i morgon.... Nej inte riktigt, jag & en kompis ska ut på tur.. Känns behövligt just nu.. Nej det var allt... Funderar på att gå & lägga mig snart.. Finns ändå inget att göra uppe... Gud vilken patetisk människa jag är...


Ha en fortsatt god kväll....

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards