My heart My life

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Linda - 28 oktober 2013 18:23

Jag ber om ursäkt i förväg ifall jag på nåt vis sårar nån nu. Men har lite på hjärtat som bara måste ut. Och börjar väl tröttna på att höra vissa saker. Jag är ensam med två små barn. Har dom dag ut & dag in förutom drygt två timmar två gånger i veckan & varannan helg. Och så här har det varit en stund. Jag gör allt jag kan, absolut allt för att få en fungerande vardag för oss alla. Jag är ensam om allt vad gäller barnen. Varenda morgon & varenda kväll är det jag & endast jag som fixar dom & allt som hör till (förutom varannan helg) Jag försöker uppfostra mina barn på det sätt jag tycker är bäst för deras framtid. Det innebär att man ska vara snäll mot andra, tacksam & allt som hör till. Om nån kan se på Isak, lyssna på honom, kan ni då säga att jag gjort nåt fel? Jag säger inte att jag är perfekt, långt därifrån. Jag kan endast göra mitt bästa & endast det. Och det är det jag försöker med. Jag är ensam & vissa fattar tydligen inte detta. Nej men för i helvete sätt er i min sits en månad & se om ni klarar det så mycket bättre än jag! Se för fan inte vad jag gör fel utan se vad jag faktiskt klarar av! Och säg det till mig i stället! Det positiva. För tydligen har folk ingen aning vad jag är i genom varendaste dag. Jag är förbannad & så jäkla besviken. Som om jag liksom inte har det tufft nog ändå så får man höra sina brister." Åå du får ju vara hårdare! Du ger efter för fort."  Ja min äldste son ligger i min säng, han vägrar sova i sin egen & detta endast hos mig & inte hos sin far exempelvis. Men nu får ni gärna komma med ett jävligt bra råd hur jag ska lyckas få honom sova i sin egen säng? Jag är som sagt ensam och jag har två barn som båda ska sova. Jag är inte för det med att dom ska skrika sig till sömns. Aldrig i helvete! Så ni bättre vetare. Hur löser jag det då när inte ens Noah somnar i sin egen säng? Lösa det utan bråk & skrik? Och vad vet väl ni? Kanske Isak helt enkelt fått separationsångest ang sin mamma? Att han känner sig tryggast nära mig? Ja han är mammig & det har han varit sen dag ett. Och det är väl inte mitt fel? Han kanske bara är sånn som person. Och ja han använder fortfarande napp. Och då får man ju också höra, ääh det tar bara några dagar så är det över. Ja absolut, jag ser den. Men jag är fortfarande ensam om att då behöva ta den kampen. Jag ska också orka! Och jag står som sagt ensam om allt det där. Och tror ni allt är så förbannade lätt. ja men ta över då! Se om ni kan så mycket bättre. 

 Och det sista, ja jag gör skillnad på Noah. Är så less på att höra: Jaha men det fick ju inte Isak i den åldern & bla bla bla. Men ni som själva har två barn eller flera, kan ni med hjärtat på handen säga att ni gjort exakt likt med båda två med exempelvis mat & godis? Och då ska jag också berätta att BVC rekommenderade nåt helt annat vad gäller Noah än hur det var med Isak när han var liten. Eller livsmedelsverket eller nåt sånt. Skit samma. Jag var bara tvungen att få ur mig då jag är så himla less. Alla som tror det är så lätt. Ja vet ni vad? Allt blir mycket lättare om man är två om saker & ting. En som ex kan lägga den minsta medans den andra tar hand om den äldsta. Klart det då är mycket enklare att få till det här med sovning i egen säng. Men jag är inte två, i'm all by myself. Jag är bara en. Och som om jag inte kände mig otillräcklig nog så känner jag mig värdelös nu. Jag blev/är ledsen över allt detta. Jag kämpar var eviga dag men det är sånt folk inte ser. Jag verkligen försöker göra det bästa jag kan. Och att då få påpek på sina brister, ja då blir jag ledsen & arg. Och jag kan bara påpeka än en gång att jag är ensam, varendaste dag. Och det här gjorde inte saken bättre. Behövde bara skriva av mig. Haft en jävlig natt då vi alla är eller på väg att bli förkylda. Jag är trött & då blir jag mera känslig. Jag är less på den jäkla förkylningen som inte vill släppa helt & hållet. Nu är jag bara less på allt känner jag..... I morgon är en ny dag, en dag jag hoppas vi alla är friska, glada & pigga... 

Skapa flashcards