My heart My life

Alla inlägg den 6 oktober 2013

Av Linda - 6 oktober 2013 16:19

Man inbillar sig & tror att nu ska allt vara lugnt & fridfullt. Man är ense & allt det där. Åter igen vad fel allt ska bli... Hur tanklösa vissa människor faktiskt är! När ska jag få lugn & ro? När ska allt gå över? Ska det hela tiden behöva bli så här... Då ska man åter igen igenom en ny pärs. Tack så jävla mycket!!! Jag börjar nå en viss gräns där jag känner att nu är det kanske helt enkelt nog? Jag är så in i bomben snäll just nu så jag skriver inte vad det handlar om..... Jag är så himla frustrerad & arg.... Fan när tar allt egentligen slut? Ska det vara så här? Har ju känt att saker & ting börjat vända... men så blir det så här? Har ju faktiskt känt att min tur börjat vända... Men det var väl bara tillfäldigt..... Vad har jag gjort för ont? Jag är inte världens bästa människa... men ändå...... Har god lust att bara skrika ut... Men det går ju inte... Mina barn är här & då ska jag bara bita ihop & vara som vanligt... En bra dag blev mycket mindre bra på en handvändning.... Och ärligt talat..just nu i detta ögonblick... fan vad jag förbannar den dagen jag mötte dig!!! 

 Skulle kunna skriva så mycket mera...... men låter bli... Nu ska jag lugna mig, mysa med mina barn.   Och när dom somnat för kvällen kan jag reagera..... 

Av Linda - 6 oktober 2013 09:36

Idag mår jag som jag förtjänar haha    Så är det & det var det fan värt hihi. Jo igår var det Oktoberfest. Party hela dagen lång. Var nästan så jag inte åkte då jag fick höra en liten sak i fredags som gjorde att jag fick helt ont i magen & hjärtat. Nog om det. Jag åkte i alla fall & det andra lade jag bakom mig & ska ta det en dag det passar med den det gäller. Festen började vid 10 och det var då jag öppnade min första cider.   Och dagen fortsatte med lekar, tävlingar, lunch, mera lekar, mat osv. Och förstås massa dricka. Tyvärr var inte vädergudarna med oss men det gick bra ändå & på eftermiddagen lättade det & vädret blev helt okej. Hade så himla skoj & så otroligt många härliga människor. Shottade t o m efter en liten vadslagning/ utmaning kan man väl kalla det. Haha utmaningen var väl att få mig riktigt skitfull. Haha gick nog inte som planerat. Och sedan var jag totalt ärlig mot en person.. hmm vet inte riktigt hur jag ska formulera detta. Jag har ju ett visst intresse för någon, hmm får man skriva så? haha Och med denna person var jag i alla fall ärlig mot & detta hörrni är/ har inte varit mig oavsett nykter eller ej. Jag har varit den person som typ "väntar" in. Förstår ni? Aldrig varit den som "tar för sig". Gud hur låter detta egentligen? Haha Dom som känner mig vet hur jag menar   Men mycket har ändrats för mig. Som person. Jag är klart mycket tuffare än jag nånsin varit. Jo i alla fall så berättade jag klart & tydligt vad jag tyckte. Och menade vartenda ord. Tyvärr är det inte den rätta tajmingen just nu. Av vissa orsaker. Men önskar denna personen all lycka & samtidigt inte haha förstår ni? Oj oj vad vimsigt detta blev. Vi skippar detta just nu tror jag men fick lättat mitt hjärta   


Så allt i allt var festen bra. Definitivt. Och så roligt för min egen del hur jag som sagt ändrats som person. Förr "gömde" jag mig i ett hörn & andra fick komma till mig typ. Nu tar jag för mig. Satte mig bland massa folk & "bara tog plats" där det fanns. Pratade & umgicks med många. Så man kan nog säga att inget ont som inte har nåt gott med sig. 

 Idag är planen, jaa just nu slappa tills jag blir körbar egentligen haha. Sedan måste jag handla då jag är billös från ikväll. Ska hämta hem Gizmo, bilen ska lämnas på verkstaden & sedan får jag hem mina underbara söner   Så ni förstår hur besiktningen gick kanske... Inte bra & inget billigt     Bromsrör som måste bytas. Men men sedan är den åter igen i nästan bra skick. Skulle egentligen behöva städa den invändigt då jag inte haft möjlighet till det sedan flytten. Men ligger inte på nån prio lista idag. Nu ska jag försöka äta lite mat & försöka piggna till så jag kanske snart kan göra lite nytta.   


Ha en trevlig dag!






                                            I have been to hell and back

                                   I'm rising and with my head held high

                                                  It's my moment

                                            This is my time to shine




Ovido - Quiz & Flashcards