My heart My life

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Linda - 4 oktober 2013 19:39

För era goda ord, stöttandet & allt. Ja man har alltid upp & ner dagar & som sagt är mina ner dagar ett fåtal nu för tiden. Och då att få vänliga ord, prata & umgås med vänner hjälper stort dom dagarna man inte mår så bra. Men nu har jag haft två bra dagar efter den sämre. Igår var det shopping med min goda vänn Renathe. Haha visst är det lite kul hur två ex har funnit varandra?    En liten förklaring är att hon också varit i lag med mitt ex. Före min tid, dvs mååånga år sedan. Hon har varit där för mig & kommit & kommer med väldigt goda råd. Blivit en mycket god vän & stöd   Och förutom barnen står hon & Mariann väldigt högt på min lista. Och Mariann har varit & är min bästa vän sedan många år tilbaka vilket jag aldrig hoppas ändras. Och vi tre ihop är som dom tre musketörerna. Typ samma humor & vi har så himla kul ihop. Och fördelen med dom båda, vi kan också vara helt tysta i varandras sällskap. Älskar er!!!   

 Jo som sagt igår var det då shopping. En tur på Ikea & bergvik. Och så stolt av mig själv. Bara typ planerad shoppande. Fick med mig hem det jag skulle. Två expedit hyllor. En till köket & en till barnens rum. Och det blev skitbra bara för att lägga in det! Expediten i köket blev som en skänk. Passade perfekt in. Jo och så lite värmeljus & en lampa. Kom hem vid 17 & då var det rakt ut till mina snälla föräldrar för att hämta hem barnen. Och myste när vi kom hem innan dom skulle sova. Och idag har också varit en bra dag. Fick röjt undan fler kartonger med böcker & leksaker. Vi gick promenad ner på affären & handlade in ingridienser dagen till ära. När vi kom hem la jag Noah & jag & Isak bakade kanelbullar   Typiskt nog glömde jag ta kort. Men Isak verkligen njuter & tycker det är kul att baka. Så kom mina föräldrar på fika & syster förstås    Efter fikat hjälpte pappa mig med att borra hål så jag kunde få upp tavlor. Men han slet också så kände mig inte lika dum. Verkligen stenhårda väggar. Men fick upp dom & mamma hjälpte mig fixa "kurragömma" sängen till Isak. Draperiet var slappt men inte nu. Så tusen tack för all hjälp idag!!!    Så vi har haft en bra dag ihop jag & barnen. Humöret på båda eller alla    har varit bra. Jag har fått upp alla tavlor & röjt & städat lite. Och så har vi myst massor också. En mycket bra dag!


 Och i morgon är det då oktoberfest! Ska faktiskt bli kul känner jag. Fast en stressig morgon är jag rädd för. Ska packa en liten övernattningsväska till barnen, fixa dom, och mig själv, barnen ska lämnas till sin far & jag blir hämtad strax före halv tio. Ingen sovmorgon i morgon med andra ord   Men det har jag sällan ändå. Hehe.


Nej njuta lite av egentiden nu. Och kort kommer så fort jag fått städat ordentligt. Nästa vecka eller nåt    Ha en trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards