My heart My life

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Linda - 8 oktober 2013 17:16

Jag vill inte ha det så här med bråk & tjafs & allt det där. Orkar helt enkelt inte. Jag kanske bryr mig för mycket helt enkelt... Inte om honom såklart. Han skiter jag fullständigt i. Men att jag kanske på nåt vis överbeskyddar barnen? Jag får nog ändra lite på mig. Jag får nog bara sluta. För i slutändan är det mig barnen umgås mest med & chansen är väldigt stor att det är mina spår som följs. Och just det här vill jag inte att dom ska följa. Men saken är ju den att om jag är den "större" personen så visar jag ju också barnen nåt eller hur. Och i slutändan är det ju det jag vill vara för barnen & faktum är ju att då jag spenderar mestadels av tiden med dom så är det så att säga jag som uppfostrar dom också. På daglig basis lär jag dom rätt & fel. Och vad jag "visat" senaste dagarna är fel. Nej jag har förstås inte "visat" eller sagt nåt franför barnen. Det kommer jag aldrig göra. Och när Isak berättar saker så klart jag måste lyssna & självklart svara på ett positivt sätt. Nåt annat vore ju idioti. Och nån idiot är jag inte fastän nog många tycker det. Och bara för skojs skull räknade jag lite på timmar i året som dom är med mig. I genomsnitt är dom med mig drygt 7200 timmar. Ett år är ca dryga 8700 timmar. Så då kan ni tänka er vem som i största sannolikhet barnen lär följa.. Nu ska ni inte tro jag nekar honom att se sina barn mer. Fast några tror nog det. Han får mer än gärna ta dom när han själv önskar. Men så är saken den också att Noah är endast snart 10 månader & han ska inte vara borta från mig för mycket. ( Detta har jag studerat mig till   ) Blev lite orolig då han varit borta varannan helg i 6 månader. Men det ska inte vara nån fara med två nätter i rad men inte mer än så fram till dom är ca 1 1/2 år. Men då pratar vi alltså nätter. Och det har inget med dagtid att göra. Och jag vet ju självklart att man kan aldrig ändra det faktum vem som är doms mor eller far. Och nej jag är inte dum & fattar mer än vissa tror. Som ni förstår har jag haft en del att tänka på dessa dagar. Men nu får det vara slut. Dags att åter igen backa & låta saker normaliseras. Och vad han gör med sin tid med barnen får bli hans ansvar. 

 Men nu får det vara bra & jag ska vara tyst & inte "bry" mig. Resultatet visar sig om några år. 


 Nu ska jag snart sova haha varit uppe sen halv fem & ska upp vid två inatt. För blir visst en spontan tur till Ullared    Barnen är hos min underbart snälla mamma & pappa   och eftersom jag ska köra är det bästa att få sova mest möjligt. Så är det med det. 

Ovido - Quiz & Flashcards