My heart My life

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Hej

Av Linda - 27 oktober 2013 08:41

Ja då var det söndag morgon & snart är denna helg över. Och ikväll kommer barnen hem    Har inte hänt superduper mycket denna helg. Har städat & fått bonat golven för fjärde gången.. Inte för att det är nån stor skillnad nu heller men.. Och så var jag ute på lunch med en kompis. Efter det tog jag med mig Gizmo ut på spring/gå runda. Det var riktigt skönt. Och orkade springa längre än jag trodde jag skulle   Det bästa med dom här rundorna är att man får rensat huvudet & att pressa sig själv. Nu ska dom sista kilona bort   Och sedan satt jag här & funderade på om jag skulle gå ut eller inte. Satt så länge innan jag bestämde mig för att va fan, bättre att gå ut än att sitta ensam hemma och glo. Sagt & gjort. Åkte till en kompis & satt där. pratade & drack. Men formen var inte den bästa. Förkylningen började igen & var kanske inte så smart att springa. För halsen började, och så började jag tappa rösten. Kom på kvarna & då sprängde huvudet. Så då gick jag hem & lade mig i stället. Men det var kul så länge det varade. Synd bara att formen var som den var. 

 Idag borde jag egentligen ta tag i förrådet & alla kläder som är där nere, allt från bebis kläder, vinterjackor till kläder som har blivit förstora för mig. Men får se vad som händer.. Funderar faktiskt på att lägga mig en stund i solariummet. Och så måste jag handla lite tror jag. Och till veckan kan jag åter börja baka    För i morgon kommer frysboksen. Annars under veckan händer inte så mycket. Funderar på att ta mig en sväng upp på jobbet och säga hej. Och på fredag ska tydligen Noah till tandläkaren. Kan bli spännande att åka själv med två små busar. Men dom är rätt så snälla så borde inte vara nåt problem. 

 Nej allt i allt har helgen varit bra även om det varit utan barn. Och idag ska jag som sagt försöka göra sådant jag inte kan när dom är hemma. Och dvs förrådet. Och en långpromenad förstås, såvida det inte börjar ösa ner. Lite regn är okej att gå i, men inte spöregn. Och Gizmo tycker inte om regn alls haha. Nej ha nu en fin dag. Dags att få i sig lite frukost. 

Ovido - Quiz & Flashcards